  • 1. Data: 2011-01-10 09:36:22
    Temat: prawo autorskie i nieodpłatne wykonanie
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    może mnie ktoś oświeci, bo nie widzę podstaw do takiej pazerności
    ZAiKS-u
    ustawa oPAiPP:
    art 31.Wolno nieodpłatnie wykonywać publicznie opublikowane utwory
    literackie, muzyczne i słowno-muzyczne, jeżeli nie łączy się z tym
    osiąganie
    korzyści majątkowych. Dotyczy to w szczególności okazjonalnego
    wykonywania na żywo, związanego ze sprawowaniem kultu religijnego,
    uroczystościami państwowymi, szkolnymi, obchodami i imprezami
    powszechnie dostępnymi, z wyłączeniem jednak imprez reklamowych,
    promocyjnych i wyborczych.

    tabela stawek ZAiKS:
    dla niekomercyjnych koncertów organizowanych przez instytucje
    oświatowe
    i kultury gdy wykonawcami są zespoły szkolne lub amatorskie, stawki
    ryczałtowe obniża
    się, jednak nie więcej niż o 30%

    no to jak to jest? płaci się, czy nie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-01-10 10:28:16
    Temat: Re: prawo autorskie i nieodpłatne wykonanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/10/2011 3:36 AM, s_13 wrote:
> [...]
    > oświatowe
    > i kultury gdy wykonawcami są zespoły szkolne lub amatorskie, stawki

    to zalezy czy przy okazji urządzasz kiermasz czy nie.
    Ma nie przynosic dochodu, zeby bylo darmowe.

  • 3. Data: 2011-01-10 11:42:16
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 10 Sty, 11:28, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > to zalezy czy przy okazji urządzasz kiermasz czy nie.
    > Ma nie przynosic dochodu, zeby bylo darmowe.

    konkretnie:
    w domu kultury robię quazi przedstawienie: aktorzy czytają tekst
    dramatu (bez wynagrodzenia) dla widzów (wstęp darmowy). Czyli
    teoretycznie wszystko jest darmowe i w szczytnym kulturalnym celu.
    ZAiKS twierdzi, że płacić trzeba, stawka dla imprez niebiletowanych to
    150 PLN za każde rozpoczęte 100 osób na widowni, dla imprez
    niekomercyjnych mogą negocjować do 30% zniżki.
    Nie wiem czy to olać i robić swoje, ale pewnie wtedy pozew i chcę się
    upewnić, czy nie mają asa w rękawie, bo wydaja się pewni swojej
    racji :-)

    pozdrawiam
    s_13