  • 11. Data: 2004-01-24 12:47:01
    Temat: Re: prawo autorskie, czcionki i dokumenty komputerowe ...
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl> napisał w wiadomości
    news:bushi7$8do$1@news.onet.pl...
    [...]
    > To co my(ja) określamy Abolicją to nic innego jak wprowadzenie praw
    > autorskich. Wcześniej one nieistniały.
    [...]
    Ho, ho, ho! Istniały! I to od bardzo dawna! Od Konwencji Berneńskiej z dnia
    9 września 1886 roku o ochronie dzieł literackich i artystycznych. Polska
    przystąpiła do Konwencji w dniu 28 stycznia 1920 roku i od tego dnia
    istnieje ochrona prawna zwana powszechnie prawem autorskim.
    WSm

  • 12. Data: 2004-01-26 09:15:01
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    WSm wrote:

> [...]
    > artystycznych. Polska przystąpiła do Konwencji w dniu 28 stycznia 1920
    > roku i od tego dnia istnieje ochrona prawna zwana powszechnie prawem

    Tylko pytanie: czy ta konwencja z roku 1886 obejmowała oprogramowanie
    komputerowe?

  • 13. Data: 2004-01-26 09:36:27
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko pytanie: czy ta konwencja z roku 1886 obejmowała oprogramowanie
    > komputerowe?
    Odpowiedziałem na stwierdzenie, że:
    [...] Abolicja to nic innego jak wprowadzenie praw autorskich. Wcześniej one
    nieistniały [...]
    I tyle.
    WSm

  • 14. Data: 2004-02-07 10:15:06
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

    > Popelniasz blad w rozumieniu sytuacji: Prawo dzialaloby wstecz gdyby
    > ukarano cie za uzywanie/posiadanie tych fontow przed wejsciem odpowiedniej
    > noweli.

    - ja posiadam z przed 95 roku fonty
    - weszło prawo, "w skrócie": wszystko co posiadałem to mogę używać jako
    swoją własność, nie moge odstąpić, sprzedać itd. (ograniczeń czasowych tam
    nie było)

    > A jak TERAZ masz te fonty i TERAZ z nich korzystasz to TERAZ
    > lamiesz Prawo Autorskie i za to mozesz byc pociagniety do
    > odpowiedzialnosci.

    byłem legalnym posiadaczem i teraz już nie jestem ? - tego właśnie nie
    rozumiem.
    to kupując batonika np firmy xxxxx i będąc jego właścicielem, za jakiś czas
    po zmianie prawa przestanę być jego właścicielem.

    pozdrowienia