  • 1. Data: 2004-01-20 15:58:11
    Temat: jaka klauzula ? - prywatna galeria fotografii
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    mam takie pytanko - w kilkanascie/dziesiat osob organizowane sa spotkania
    towarzyskie (biznesowe), z ktorych dokumentacja fotograficzna umieszczana
    jest pozniej na stronie www (taka prywatna witrynka, ale dostepna bez
    autoryzacji).
    mam pytanie - jaka zawrzec klauzule (oswiadczenie) na takiej stronie aby
    zabezpieczyc sie na wypadek ewentualnych roszczen do umieszczania wizerunku
    (zdjec tych osob) bez ich wyraznej zgody ?
    chcialbym ominac zadanie pisemnej zgody na umieszczanie takich zdjec.
    czy jest mozliwe umieszczenie tzw. "zgody milczacej" czyli ze brak protestu
    uwazam za zgode na takie publikacje ?

    jesli nie, to czy ktos moglby podpowiedziec jak dokladnie sformulowac taka
    klauzule ?
    pzdr.

    p/s oczywiscie wszyscy sa swiadomi po co robione sa zdjecia i nikt nie ma
    nic przeciw, jak ktos nie chce zeby byl w galerii to zglasza taki wniosek
    ustnie - ale chodzi o formalne zabezpieczenie sie ze strony
    fotografa/publikatora tych fotek.

  • 2. Data: 2004-01-20 22:04:33
    Temat: Re: jaka klauzula ? - prywatna galeria fotografii
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bujj6k$8j9$1@sklad.atcom.net.pl>, news wrote:
> [...]
    > zabezpieczyc sie na wypadek ewentualnych roszczen do umieszczania wizerunku
    > (zdjec tych osob) bez ich wyraznej zgody ?

    MZ zadna klauzula ci tu nie pomoze, no chyba ze placiles tym osobom za
    pozowanie lub sa to tzw osoby publiczne (patrza Art 81 Prawa Autorskiego).

> [...]
    > nic przeciw, jak ktos nie chce zeby byl w galerii to zglasza taki wniosek
    > ustnie - ale chodzi o formalne zabezpieczenie sie ze strony

    Ogranicz dostep do tych stron. Latwiej rozdac haslo niz zebrac oswiadczenia.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-01-20 22:30:29
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

  • 4. Data: 2004-01-20 22:32:35
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message
    > MZ zadna klauzula ci tu nie pomoze, no chyba ze placiles tym osobom za
    > pozowanie lub sa to tzw osoby publiczne (patrza Art 81 Prawa
    Autorskiego).

    Nawet jesli te niektore osoby (ktore ew. moglyby miec jakiekolwiek obiekcje)
    stanowia tzw. krajobraz ?

  • 5. Data: 2004-01-21 02:36:30
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bukaa5$17r$1@sklad.atcom.net.pl>, news wrote:
    > "Marcin Debowski" <a...@n...net> wrote in message
    > Autorskiego).
    > Nawet jesli te niektore osoby (ktore ew. moglyby miec jakiekolwiek obiekcje)
    > stanowia tzw. krajobraz ?

    No jeśli są elementem krajobrazu to nie, ale skoro są jak zgaduję łatwo
    rozpoznawalne, bo dla samego krajobrazu chyba tych zdjęć nie chcesz
    publikować, to już możesz mieć MZ potencjalnie kłopoty.

    --
    Marcin