  • 1. Data: 2002-03-17 09:56:21
    Temat: prawo autorskie
    Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de>

    Witam!

    Takie pytanie: do kogo naleza prawa autorskie od publikacji naukowych
    (artykuly i doniesienia zjazdowe ) ?

    Do autora czy do wydawnictwa?

    Konkretnie chcialbym umiescic kilka swoich prac na www, a nie wiem,
    czy mi wolno?
    Pozdrawiam,

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-03-18 14:57:07
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 17 Mar 2002, Krzysztof wrote:

    > Takie pytanie: do kogo naleza prawa autorskie od publikacji naukowych
    > (artykuly i doniesienia zjazdowe ) ?
    >
    > Do autora czy do wydawnictwa?

    Zależy które. Osobiste do twórcy, majątkowe - być może - do wydawnictwa,
    po ich przeniesieniu (ale to wyjątkowa sytuacja). Jest jeszcze art. 14
    Ustawy, ale nie ma on raczej zastosowania, chyba że akurat pracodawca
    będący instytucją naukową polecił pracownikowi stworzenie takiego dzieła.
    Nawet wtedy jednak przysługuje mu tylko prawo do pierwszej publikacji
    utworu, a nie reszta praw majątkowych.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)