  • Data: 2013-04-25 13:58:11
    Temat: prawicomyślność Re: OT (naród itd)
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-25 11:41, Liwiusz pisze:

    > O ograniczeniu prędkości powinien decydować właściciel drogi.

    ... z Tobą też zapolemizuję... :)

    A dlaczego właściciel drogi?
    Poniekąd - owszem, moja droga (", ja cię kocham"), to na niej sobie
    rządzę i np. nie wpuszczam czerwonych samochodów. Albo dowolne inne
    ograniczenia i wymysły.

    Jednak w przypadku drogi publicznej -
    wszelkie ograniczenia, sygnalizacje, oznakowania itp winny być tak
    zaprojektowane i zrealizowane, aby najgłupsza pi.da, która dostała PJ za
    zrobienie laski egzaminatorowi, nie zrobiła sobie krzywdy i np. nie
    wyleciała ze zbyt ostrego zakrętu itp.
    (Wyjątki: max. dop. ciężar, "na oś" itp - to faktycznie w gestii
    właściciela drogi)
    ... a ja na boku postuluję (o czym już tu parę razy pisałem), aby
    kierowca jeżdżący (!) bezkonfliktowo zbierał sobie punkty (ujemne?),
    które pozwolą mu przekraczać o 30, czy 50% ograniczenie prędkości,
    wyprzedzać na zakazie itp.

    Więc najrozsądniej byłoby znieść PJ i każdy odpowiada za siebie. Znaki i
    ograniczenia mają mieć charakter wyłącznie informacyjny (jeśli chcesz
    jechać szybciej, to na swoją odpowiedzialność). A jak kogoś przy okazji
    trzepniesz, to idziesz "na narządy".

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.