  • 11. Data: 2006-08-06 20:40:51
    Temat: Re: prawa autorskie ciag dalsz
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Osoba przedstawiająca się jako *Przemyslaw Osmanski* stuknęła w
    > klawisze i oto co powstało:

    > Pytanie dotyczyło ochrony prawnoautorskiej...

    łi, ale prawa autorskie i wszelakie z nich wynikajace dostaje sie IMHO z
    automatu... Nie trzeba nigdzie niczego zglaszac...

    Niemniej nie jest to ochrona przed sytuacja gdy ktos inny zrobi cos
    podobnego (po w 100% identycznego nie da sie zrobic).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 12. Data: 2006-08-06 21:08:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "bombardier" <b...@y...com> writes:

    [...]

    > czyli wchodze sobie np. na strone insertu pobieram jakis program
    > i robie dokladna jego kopie :) i juz moge sprzedawac.

    Dokładnej kopii to chyba nie, ale zawsze możesz napisać program, który
    oferuje podobną funkcjonalność. Bo funkcjonalność chyba nie podlega
    ochronie prawnoautorskiej (a może podlega? bo nie jestem pewien).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 13. Data: 2006-08-06 21:10:50
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "bombardier" <b...@y...com> writes:

    [...]

    > czyli rozumiem, mozna dowolnie kopiowac czyjes pomysly i uzywac tego
    > we wlasnym programie?

    Pomysł + realizacja to są patenty. Patentów na oprogramowanie póki co
    w Polsce nie ma. Z drugiej strony -- jak już tutaj zostało wspomniane
    -- ochronie prawnoautorskiej może podlegać tzw. 'design', na podobnej
    zresztą zasadzie, jak ochronie podlega projekt graficzny strony WWW
    albo folderu reklamowego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 14. Data: 2006-08-07 01:50:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bombardier wrote:

    > tak, chodzi mi o elementy GUI

    A konkretnie?

    Bo np. suwaka (przykładowo - gdyby nikt go jeszcze nie "wynalazł") nie
    opatentujesz. Ale np. obrazek na suwaku jest chroniony prawami autorskimi.

    Protokołu komunikacyjnego nie opatentujesz, ale jego konkretna
    implementacja podpada pod standardową ochronę praw autorskich.

    Nie popadaj w paranoję z tym patentowaniem.