  • 1. Data: 2006-08-06 17:20:16
    Temat: Narzędzie do rejestracji audycji radiowych
    Od: Maks <m...@n...pl>

    Witam.
    W najbliższym czasie zamierzam uruchomić w internecie nową usługę. Jej
    meritum sprowadzać się będzie do tego, aby użytkownik serwisu mógł zlecić
    oprogramowaniu na serwerze nagranie z radia internetowego do mp3 wskazanej
    audycji. Powiedzmy np. 3h audycji, podczas której transmitowana jest muzyka
    objęta prawem autorskim etc. etc. Teoretycznie każdy ma prawo zarejestrować
    sobie dowolną audycję czy to tv czy radio.
    Mimo wszystko wole się zapytać. Czy jeżeli serwis tak nagraną audycję
    udostępni do ściągnięcia wyłącznie osobie zlecającej nawet ograniczając to
    do np. trzykrotnego ściągnięcia, to czy w tej sytuacji w którymś miejscu
    następuje złamanie jakiegoś prawa? Lub czy w jakimś stopniu ponosić będę
    odpowiedzialność za to co użytkownik zrobi później z tak nagranym utworem?

    Pozdrawiam
    maks

  • 2. Data: 2006-08-07 21:36:41
    Temat: Re: Narzędzie do rejestracji audycji radiowych
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 06-08-2006 o 19:20:16 Maks <m...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > następuje złamanie jakiegoś prawa? Lub czy w jakimś stopniu ponosić będę
    > odpowiedzialność za to co użytkownik zrobi później z tak nagranym

    Mi sie tak zdaje, ze wiaze sie to z 'utworami juz rozpowszechnionymi' i
    raczej nie ma przeszkod ... chociaz zalecilbym jakis inny format niz mp3
    ... moze ogg?

    A ja mam pytanko: czy wykonania jednego dziala muzycznego, rozniace sie
    jedynie jakoscia nagrania stanowia oddzielne utwory czy sa tym samym
    utworem? Np. utwor w wersji 'prosto z kompaktu' i taki 'prosto z radia
    internetowego skompresowany do 32kbps'. Roznica miedzy nimi jest duza ...
    ale czy to jeden czy dwa utwory?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2006-08-15 21:38:55
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Mi sie tak zdaje, ze wiaze sie to z 'utworami juz rozpowszechnionymi' i
    > raczej nie ma przeszkod ... chociaz zalecilbym jakis inny format niz mp3
    > ... moze ogg?

    Dozwolony użytek na który się powołujesz obowiązuje wyłącznie osoby
    spokrewnione oraz pozostające w stosunku towarzyskim. Jeśli osoba
    nagrywająca audycje (nawet bez muzyki same w sobie są utworami) to może
    je udostępnić tylko wskazanym w ustawie osobom. Udostępnienie każdej
    innej oznacza nielegalne rozpowszechnianie podlegające karze (jeśli
    dodatkowo serwis byłby płatny to ztcp kara byłaby większa).

    pozdr

    Radek

  • 4. Data: 2006-08-15 22:06:11
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 15-08-2006 o 23:38:55 Radosław Korzeniewski <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]

    > innej oznacza nielegalne rozpowszechnianie podlegające karze (jeśli
    > dodatkowo serwis byłby płatny to ztcp kara byłaby większa).

    Racja, przegapilem :P Ale na uzytek wlasny mozna sobie nagrac.
    A mam pytanko takie: nie dorobilem sie jeszcze wideo (ani tez nagrywarki
    dvd) ale mam juz internet i komputer. Wiem, ze w telewizji leci ciekawy
    film (nie kodowane w ramach wykupionego przeze mnie pakietu kablowki) ale
    z racji godziny o jakiej go puszczaja nie dam rady go zobaczyc ... moge
    sciagnac ten film z sieci skoro jest on juz 'rozpowszechniony'? Do
    wlasnego uzytku ... i dodatkowo bez - czesto - wkurzajacego lektora i
    marnego tlumaczenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 5. Data: 2006-08-17 14:08:49
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > moge sciagnac ten film z sieci skoro jest on juz 'rozpowszechniony'? Do
    > wlasnego uzytku ... i dodatkowo bez - czesto - wkurzajacego lektora i

    Zdania są podzielone, w mojej opinii (nie jestem prawnikiem) jest to
    dozwolone ale osoba tak udostępniająca utwory robi to nielegalnie.

    pozdr

    Radek