  • 1. Data: 2002-11-20 17:07:24
    Temat: prawa autorskie a film
    Od: "Fuburek" <F...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Pokrótce przedstawię mój problem:

    Mój znajomy napisał powieść, która do tej pory nie została jeszcze wydana.
    Niedawno wpadłem na pomysł aby na jej podstawie nakręcić film przy
    współpracy z klubem filmu niezależnego. Projekt osiąga coraz większe
    rozmiary i przestaje być już zabawą, w związku z czym, poszukuję przepisów
    prawnych dotyczących praw autorskich i związanych z produkcją filmu. Na
    dzień dzisiejszy nawet nie wiem GDZIE i CZEGO mam szukać, aby zabezpieczyć
    powieść i scenariusz przed kradzieżą.

    Dodam również, że część budżetu będzie pochodziła z dotacji państwowych, co
    dodatkowo komplikuje sprawę.

    Chciałbym całą grupę, która bierze udział w tym projekcie (reżyser, aktorzy,
    autor powieści, grupa techniczna itp.) powiązać umowami, aby w przypadku
    sukcesu finansowego nie było problemów i sporów. Czy takie umowy trzeba
    zawierać tylko notarialnie, czy są jakieś przepisy regulujące? Gdzie szukać
    informacji (i jakich?) na ten temat? Jestem "prawniczym laikiem" stąd moje
    chaotyczne pytania.

    Dziękuję za wyrozumiałość i ewentualne wskazówki.

    Marek Płatek