  • 1. Data: 2002-11-20 15:31:42
    Temat: Czy to przestepstwo? - takie dziwne pytanie...
    Od: <d...@s...com>

    Zalozmy, ze chce zainwestowac swoje ciezko zarobione pieniadze w jakas firme.
    Zagraniczna, na przyklad.
    W tym momencie nie popelniam przestepstwa, prawda?
    Inwestuje, firma przynosi dochod, jak kasuje zyski.
    Dalej:
    Firma dziala za granica, w oparciu o prawo danego, obcego kraju, dajmy na to
    Holandii.
    Legalnie.
    Wg. prawa holenderskiego, na przyklad uprawa i sprzedaz wysylkowa niektorych
    narkotykow jest legalna...
    Czy jesli czerpie zyski z uprawy i sprzedazy narkotykow, w tym do Polski, w
    opisany sposob, to popelniam przestepstwo, czy nie?
    ;-)

    Michal.

  • 2. Data: 2002-11-20 16:04:14
    Temat: Re: Czy to przestepstwo? - takie dziwne pytanie...
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    <d...@s...com> naskrobał/a w news:arg9tg$rn9$1@news.gazeta.pl:

    > Wg. prawa holenderskiego, na przyklad uprawa i sprzedaz wysylkowa
    > niektorych narkotykow jest legalna...

    Nie jest. Legalna jest tylko sprzedaż w cofishopach. Uprawa i handel
    większymi ilościami już nie.
    AFAIK.

    > Czy jesli czerpie zyski z uprawy i sprzedazy narkotykow, w tym do
    > Polski, w opisany sposob, to popelniam przestepstwo, czy nie?

    Ogólnie panuje zasada, że jeśli coś jest zakazane w polskim kk, ale nie
    jest w kk innego państwa i ten czym popełni się na terenie tego państwa,
    to nie jest to karalne w Polsce (na tej zasadzie np. działały wycieczki
    aborcyjne). Art 5 kk.

    Ale co do "sprzedazy narkotykow, w tym do Polski" - w tym momencie
    popełniasz przestępstwo według polskiego kk, na terenie RP i żadne
    wygibasy ci nie pomogą.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I didn't fight my way to the top of the food chain to be a vegetarian.

  • 3. Data: 2002-11-21 11:18:17
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > jest w kk innego państwa i ten czym popełni się na terenie tego państwa,
    > to nie jest to karalne w Polsce (na tej zasadzie np. działały wycieczki

    Tak, ale jak to sie ma do wszelkiej dzialalnosci zdalnej, korespondencyjnej?
    Jesli ja, fizycznie bedac w Polsce, wykonuje zdalnie, poprzez internet czy
    list, cos co jest w Polsce zabronione (gram w kasynie w MonteCarlo,
    posrednicze w handlu bronia bez koncesji, itp) a jednoczesnie siedze sobie w
    domu, w Polsce?
    Ja rozumiem, ze gdybym fizycznie byl w MonteCarlo i gral, albo w jakims
    Jemenie i handlowal bronia, to nie podlegam Polskiemu prawu. A co kiedy ja
    posrednicze w handlu bronia w Jemenie, wysylajac listy czy emaile do ludzi
    ktorzy fizycznie transportuja i przechowuja bron w Jemenie?

    > Ale co do "sprzedazy narkotykow, w tym do Polski" - w tym momencie
    > popełniasz przestępstwo według polskiego kk, na terenie RP i żadne
    > wygibasy ci nie pomogą.

    Czyli wynika z tego, ze:
    1) Przedsiebiorstwo handlujace bronia w Jemenie, na terenie Jemenu polskiemu
    prawu nie podlega.
    2) Przedsiebiorstwo handlujace bronia w Jemenie, a sterowane
    listownie/emailem z Polski - polskiemu prawu nie podlega.
    3) Przedsiebiorstwo handlujace bronia w Jemenie, sprzedajace bron do Polski -
    polskiemu prawu nie podlega.
    4) I wreszcie, wedlug Ciebie: Przedsiebiorstwo handlujace bronia w Jemenie, a
    sterowane listownie/emailem z Polski - sprzedajace bron do Polski - polskiemu
    prawu PODLEGA!
    :-\

    Michal.

  • 4. Data: 2002-11-21 15:53:29
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Michal Kukula napisa_(a):

> [...]
    > list, cos co jest w Polsce zabronione (gram w kasynie w MonteCarlo,
    > posrednicze w handlu bronia bez koncesji, itp) a jednoczesnie siedze sobie w

    art.6 kk
    i art.109-114kk

    KG

  • 5. Data: 2002-11-24 23:43:17
    Od: "deVit" <b...@w...pl>

    Odróżnij podmiot prawny który jest zlokalizowany i działa w Jemenie od
    Ciebie, który jesteś w Polsce.
    NIE podmiot prawny z Jemenu podlegają polskiemu prawu lecz TY i
    przedstawicielstwo tamtego podmiotu DZIAŁAJĄCE na terenie Polski, nawet na
    zlecenie podmiotu jemeńskiego.
    pzdr