    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca w hali w temp 50st
    Date: Sat, 21 Aug 2004 21:23:13 +0200

    Użytkownik "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l>
    napisał w wiadomości news:7urdi099opc8p5gdelsj8jmksjj6h822uf@4ax.com...

    Stąd też postulowałem, by zanim zrobią zadymę ustalili, czy na pewno mają
    rację. Ale z tego co wiem maksymalna temperatura jest określona. Na różnych
    stanowiskach pracy jest różna. Regulują to różne dziwne rozporządzenia.
    Należało by zapytać w PIP, bo to ich chleb powszedni, więc odpowiedzą z
    marszu.

    Ja znalazłem na przykład dla zakładu włókienniczego: "W pomieszczeniach
    pracy, w których powietrze przy procesach produkcyjnych nagrzewa się i
    nadmiernie nasyca się wilgocią lub produkcja wymaga wysokiej temperatury i
    dużej wilgotności powietrza, powinny być w widocznych miejscach umieszczone
    higrometry. Temperatura powietrza takich pomieszczeń nie może przekraczać
    25° (według termometru mokrego, jeżeli temperatura powietrza zewnętrznego w
    lecie nie jest wyższa) a różnica między termometrami suchym i mokrym musi
    wynosić co najmniej 1,5°." - ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW: PRACY I OPIEKI
    SPOŁECZNEJ, ZDROWIA I PRZEMYSŁU z dnia 26 marca 1946 r. o higienie pracy w
    zakładach przemysłu włókienniczego.

    Podejrzewam, że ta temperatura jest gdzieś określona jako ogólna zasada, od
    której określone są wyjątki. Poza tym - nie pamiętam czego to wynika - ale
    powyżej jakiejś tam temperatury, to jeszcze się woda mineralna należy.

    Nikt dla grandy tego agregatu klimatyzacyjnego tam nie montował, bo to kilka
    złotych kosztuje. Podejrzewam, ze jest on po to, by pomieszczenie w ogóle
    zostało dopuszczone do produkcji. teraz nie działa, ale jak przyjdzie
    kontrola, to będzie działać. A jak przyjdą z zaskoczenia i nie będzie
    działać, to się im powie, że po prostu ktoś włączyć zapomniał i tyle.