  • 1. Data: 2006-08-14 17:19:23
    Temat: praca na umowe-zlecenie na basenie otwartym
    Od: "Kuba Ginalski" <k...@t...pl>

    Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post na tej grupie ;)
    Przedstawie po krótce sytuacje - jestem zaturdniony jako ratownik
    WOPR na basenie otwartym w Parku Kultury Powsin - Jednostka Budzetowa
    M. St. Warszawy. Umowe podpisana mam do 3 wrzesnia bierzacego roku.
    Problem w tym, ze my jako ratownicy a takze inni pracownicy basenowi
    zatrudnieni na umowe-zlecenie przychodzimy do pracy wówczas, kiedy
    jest sprzyjajaca aura, czyli po prostu ladna pogoda. W lipcu na brak
    pracy nie narzekalismy, sierpien jednak obfituje w opady i chmury.
    Jako ze Park Kultury i tym samym basen sa jednostka budzetowa
    Warszawy, sa równiez pieniadze na to, by wyplacac wynagrodzenia
    pracownikom. My do pracy w sierpniu prawie nie przychodzimy, a co za
    tym idzie - nie mamy placonych dniówek. Wiem, ze sytuacja na innym
    otwartym akwenie - Jeziorku Czerniakowskim ma sie nieco inaczej -
    ratownicy pomimo zakazu kapieli i skazenia bakteriologicznego
    pracuja w normalny sposób (równiez zaturdnieni sa na
    umowe-zlecenie) - i tutaj miasto ma pieniadze, zeby im placic?

    Ja jako ratownik jestem "uwiazany" - nie moge ani wyjechac ani
    zatrudnic sie gdzie indziej, gdyz po prostu nie wiadomo jaka
    pogode moze przyniesc nowy dzien - musze siedziec w domu.
    Pytanie - jak wyglada to od strony prawnej. Czy w przypadku
    niekorzystnej aury mamy prawo przyjsc do pracy i zadac "dniówki"?

    Pozdrawiam
    J. Ginalski

  • 2. Data: 2006-08-14 21:11:46
    Temat: Re: praca na umowe-zlecenie na basenie otwartym
    Od: "Marcin Krzeminski" <r...@B...krakow.pl>

    Jako ze jest to umowa zlecenia, a nie o prace, to wszystko zalezy od tego co
    masz tam w niej napisane.

    To oczym wspominasz, tzw. "postojowe" o którym mowa w art. 84 kodeksu pracy,
    dotyczy umów o prace.

    Marcin.