  • 1. Data: 2007-12-06 20:45:50
    Temat: praca na II zmian
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    Witam!

    Zatrudniam pracownika (umowa na czas nieokreślony) , w zakładzie nie ma
    regulaminu pracy.
    Czy jako pracodawca mogę wezwać pracownika telefonicznie, (w przeddzień)
    do pracy na II zmianę (w umowie jest tylko zapis " w pełnym wymiarze czasu
    pracy")?
    Czy pracownik może odmówić pracy na II zmianie (14.00 do 22.00)?
    Czy jest jakiś sposób na notoryczną ucieczkę pracownika w takich wypadkach
    na L4?

    Za rzeczowe sugestie z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2007-12-06 20:54:44
    Temat: Re: praca na II zmian
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    grim pisze:

    > Za rzeczowe sugestie z góry dziękuję.

    Wpisywać do umowy o pracę godziny pracy.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-06 21:33:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fj9n54$ifn$1@atlantis.news.tpi.pl grim
    <z...@p...onet.pl> pisze:

    > Zatrudniam pracownika (umowa na czas nieokreślony) , w zakładzie nie ma
    > regulaminu pracy.
    Ale nie ma, bo nie dopełniłeś obowiązku ustawowego, czy nie ma bo ustawowo
    ma nie być?

    > Czy jako pracodawca mogę wezwać pracownika telefonicznie, (w przeddzień)
    > do pracy na II zmianę (w umowie jest tylko zapis " w pełnym wymiarze
    > czasu pracy")?
    To on odbiera od ciebie telefony i wysłuchuje poleceń _po_ pracy, w czasie
    prywatnym???
    Może jeszcze na _prywatny_ telefon?
    Dziwne.

    > Czy pracownik może odmówić pracy na II zmianie (14.00 do 22.00)?
    Oczywiście. Szczególnie jak spaprałeś treść umowy o pracę.

    > Czy jest jakiś sposób na notoryczną ucieczkę pracownika w takich
    > wypadkach na L4?
    Jak jest mądry, to nie.

    > Za rzeczowe sugestie z góry dziękuję.
    Zacznij może od art. 150 KP.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-12-06 22:19:36
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl>

    > Ale nie ma, bo nie dopełniłeś obowiązku ustawowego, czy nie ma bo ustawowo
    > ma nie być?

    Ma nie być.

    > To on odbiera od ciebie telefony i wysłuchuje poleceń _po_ pracy, w czasie
    > prywatnym???
    > Może jeszcze na _prywatny_ telefon?
    > Dziwne.

    Odbiera, chociaż też nie wierzę w te fale radiowe :D, a poważnie jak inaczej
    n.p. odwołać. pracownika z urlopu, czy wezwać do awarii ?

    > Oczywiście. Szczególnie jak spaprałeś treść umowy o pracę.
    Dlaczego spaprałem ? W umowie o pracę nie ma żadnego określenia czasu
    rozpoczęcia i skończenia pracy?
    > Jak jest mądry, to nie.

    Wolałbym określenie sprytny .

    Dzięki i za to

  • 5. Data: 2007-12-06 22:36:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fj9su8$1gi$1@nemesis.news.tpi.pl grim
    <z...@p...onet.pl> pisze:

    > Odbiera, chociaż też nie wierzę w te fale radiowe :D, a poważnie jak
    > inaczej n.p. odwołać. pracownika z urlopu, czy wezwać do awarii ?
    Jak jest mądry i nie chce być odwołany, to nie masz szans. Po prostu -
    martwy zapis.

    > Dlaczego spaprałem ? W umowie o pracę nie ma żadnego określenia czasu
    > rozpoczęcia i skończenia pracy?
    No właśnie dlatego.

    > Wolałbym określenie sprytny .
    Jak zwał, tak zwał. Ważne, żeby umiał to prawidłowo zrobić.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-12-07 09:11:59
    Od: "doubleKey" <d...@o...pl>

    > Czy jest jakiś sposób na notoryczną ucieczkę pracownika w takich wypadkach
    > na L4?

    Co to jest L4?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-12-07 09:12:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    doubleKey pisze:

    > Co to jest L4?

    Popularna nazwa ZUS-ZLA.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-12-07 09:54:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 6 Dec 2007 23:19:36 +0100, grim napisał(a):

    > Ma nie być.

    *Może* nie być wymagany - na pewno nie *ma nie być*

    > Odbiera, chociaż też nie wierzę w te fale radiowe :D, a poważnie jak inaczej
    > n.p. odwołać. pracownika z urlopu, czy wezwać do awarii ?

    A co to on jakieś "pogotowie" jest czy co? :/

  • 9. Data: 2007-12-07 10:13:43
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    Użytkownik "grim" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do pracy na II zmianę (w umowie jest tylko zapis " w pełnym wymiarze czasu

    nie wiem

    > Czy pracownik może odmówić pracy na II zmianie (14.00 do 22.00)?

    może. A Ty możesz dać mu bodzieć aby stał się najbogatszym człowiekiem na
    świecie (czyt. zwolnić go)

    > Czy jest jakiś sposób na notoryczną ucieczkę pracownika w takich wypadkach
    > na L4?

    j/w

  • 10. Data: 2007-12-07 15:24:48
    Od: "doubleKey" <d...@o...pl>