  • 1. Data: 2012-07-31 18:17:42
    Temat: praca młodociaych
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Ktoś wyjaśni jak to naprawdę jest?
    Chyba był zakaz zatrudniania osób poniżej 16 roku życia...

    Czytam, że młodociany to od 15 lat.
    W tygodniku (chyba Angora), że między 15 a 16 rż. należy się
    specjalna ochrona (krótszy czas pracy, dłuższa przerwa) itd.
    Jest jakieś rozróżnienie dla 15 do 16 lat i 16 do 18 lat?
    Wydaje mi się, że dotyczy to wszystkich młodocianych czyli 15-18
    lat.
    Od kiedy 15-latkom pozwolno pracować (poza reklamą, sportem,
    kulturą itp.)?

    A poza tym - po co jest wymóg ukończenia gimnazjum? Jakieś
    przedmioty wybitnie przydatne niewykwalifikowanym wprowadzili
    w 3. kl. gimnazjum?
    Mam na myśli głównie pracę w wakacje gdy praca nauce nie
    przeszkadza. A może wakacje mają służyć młodszym do korepetycji,
    więc lepiej zamiast w wakacje odpoczywać lub popracować powinni
    się uczyć?

    Arek

    PS. Ciekawią mnie zmiany w tej dziedzinie. Żeby było jasne -
    jestem zwolennikiem rozwiązań bardziej liberalnych np. tu
    http://tnij.org/praca_nastolatkow ale nie wiem, czy to tam
    aktualne po dojściu do władzy obecnej ekipy.
    Nb. ciekawe, czy przewidywania pani N.D. się ziszczą.

  • 2. Data: 2012-08-01 00:47:06
    Temat: Re: praca młodociaych
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

> [...]
    > aktualne po dojściu do władzy obecnej ekipy.
    > Nb. ciekawe, czy przewidywania pani N.D. się ziszczą.

    JKedz przyglupie do afryki tak dzieciaki zapierdalaja za grosze juz od 5
    roku zycia.

  • 3. Data: 2012-08-01 08:27:49
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    > A poza tym - po co jest wymóg ukończenia gimnazjum? Jakieś
    > przedmioty wybitnie przydatne niewykwalifikowanym wprowadzili
    > w 3. kl. gimnazjum?

    Nie ma takiego wymogu.

  • 4. Data: 2012-08-09 17:27:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Aha.... napisał(a) w wiadomości: ...

    >JKedz przyglupie do afryki tak dzieciaki zapierdalaja za grosze juz od 5
    >roku zycia.

    Co prawda odpowiedź nie jest dla mnie (nazywam się inaczej...)
    ale doceniam uprzejmość i grzeczność osób, które mi odpowiadają.
    Pozwolę sobie zauważyć, że pytanie dotyczyło nie afrykańskich ale
    polskich przepisów, zaś link traktował przede wszystkim o dzieciach
    amerykańskich.
    Zadałem pytanie, bo natknąłem się w sieci na nispójne i dziwne -
    moim zdaniem - informacje dot. wieku i nielogicznego wymogu ukończenia
    gimazjum. Niestey, dużo śmiecia jest w sieci, co Twoja odpowiedź
    potwierdza.

    z wyrazami szacunku
    Arek