    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: praca młodociaych
    Date: Tue, 31 Jul 2012 18:17:42 +0200

    Ktoś wyjaśni jak to naprawdę jest?
    Chyba był zakaz zatrudniania osób poniżej 16 roku życia...

    Czytam, że młodociany to od 15 lat.
    W tygodniku (chyba Angora), że między 15 a 16 rż. należy się
    specjalna ochrona (krótszy czas pracy, dłuższa przerwa) itd.
    Jest jakieś rozróżnienie dla 15 do 16 lat i 16 do 18 lat?
    Wydaje mi się, że dotyczy to wszystkich młodocianych czyli 15-18
    lat.
    Od kiedy 15-latkom pozwolno pracować (poza reklamą, sportem,
    kulturą itp.)?

    A poza tym - po co jest wymóg ukończenia gimnazjum? Jakieś
    przedmioty wybitnie przydatne niewykwalifikowanym wprowadzili
    w 3. kl. gimnazjum?
    Mam na myśli głównie pracę w wakacje gdy praca nauce nie
    przeszkadza. A może wakacje mają służyć młodszym do korepetycji,
    więc lepiej zamiast w wakacje odpoczywać lub popracować powinni
    się uczyć?

    Arek

    PS. Ciekawią mnie zmiany w tej dziedzinie. Żeby było jasne -
    jestem zwolennikiem rozwiązań bardziej liberalnych np. tu
    http://tnij.org/praca_nastolatkow ale nie wiem, czy to tam
    aktualne po dojściu do władzy obecnej ekipy.
    Nb. ciekawe, czy przewidywania pani N.D. się ziszczą.