    From: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praca
    Date: Tue, 1 Oct 2002 22:14:56 +0000 (UTC)

    kingurek <k...@p...fm> napisał(a):

    > Witam
    > Prawo pracy znam od strony teoretycznej a potrzebuje pomocy praktyka
    > ..Sprawa przedstawia sie nastepujaco :
    > Moja mama zajmuje kierownicze stanoisko w zakladzie pracy, firme przejal
    > obcokrajowiec i od tego czasu zwolnil juz ponad 500 oso tak, ze zostalo
    > ok 300 . Od momentu zmiany pracodawcy moja mama codziennie siedzi w
    > pracy "ponad norme" ale dzis pobila wyjatkowo smutny rekord - poszla do
    > pracy na 7 rano a wrocila do domu o 23-15 - Do pracy jedzie sie ok pol
    > godziny. Co mozna w tej sytuacji zrobic ? Oczywiscie wynagrodzenia za
> [...]

    Nie będę tutaj wyłuszczał uprawnień, które przysługują Twojej matce gdyż jest
    ich kilka. Ponieważ jednak jest to wykroczenie przeciwko prawom pracownika
    (może nawet uporczywe - co czyni je przestępstwem) najlepiej zgłosić się do
    Państwowej Inspekcji Pracy. Nie dosyć, że pracodawca zostanie ukarany, to PIP
    może pomóc odzyskać należne kwoty i odszkodowania.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl