  • 1. Data: 2004-11-28 09:40:15
    Temat: pozyczki 10 % dziennie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Wczoraj w Uwadze by reportaz o gosciu ktory dawal pozyczki pod zastaw
    nieruchomosci,
    w przypadku opoznienia wplat odsetki wynosily 10 % za dzien.
    nie bardzo rozumiem czemu go oszustem nazwano, przeciez ludzie ktorzy sie
    u neigo zapozyczali
    znali doskonale warunki i gdyby placili w terminie nie bylo by odsetek.
    I maja jescze czelnosc do TV sie zwracac! Bezczelnosc!

    moje pytanie brzmi : w jakiej wysokosci (MAX) mozna legalnie odsetki
    naliczac?

    P.

  • 2. Data: 2004-11-28 09:46:09
    Temat: Re: pozyczki 10 % dziennie
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > moje pytanie brzmi : w jakiej wysokosci (MAX) mozna legalnie odsetki
    > naliczac?

    nie ma limitu.

    kiedyś był - określany w rozporządzeniu RM wydawanym na podstawie Kodeksu
    Cywilnego (umocowanie do wydania rozporządzenia w sprawie max wys. odsetek
    było kiedyś razem z umocowaniem do okreslania odsetek ustawowych). Od wielu
    lat rozporzadzanie nie okreslalo maxa, a od 2003r (chyba) zniknelo z KC
    umocowanie do wydania takiego rozporzadzenia

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-11-28 10:23:18
    Od: "Ami" <k...@e...com>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I maja jescze czelnosc do TV sie zwracac! Bezczelnosc!
    >
    > moje pytanie brzmi : w jakiej wysokosci (MAX) mozna legalnie odsetki

    Takie programy to tania sensacja.

  • 4. Data: 2004-11-28 10:37:57
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

    > znali doskonale warunki i gdyby placili w terminie nie bylo by odsetek.
    > I maja jescze czelnosc do TV sie zwracac! Bezczelnosc!

    Niektorzy wierza w tzw moralnosc.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 5. Data: 2004-11-28 11:00:13
    Od: "robek1" <r...@p...onet.pl>

    > moje pytanie brzmi : w jakiej wysokosci (MAX) mozna legalnie odsetki
    > naliczac?
    >
    > P.

    Nigdzie nie ma określonego limitu wysokości odsetek. Mają tutaj zastosowanie
    zasady współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    W szczególnych przypadkach dłużnik może wystąpić do sądu aby ten określoną w
    umowie karę obniżył czyli dokonał tzw. "miarkowania kary umownej".

    Robek

  • 6. Data: 2004-11-28 11:49:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Niektorzy wierza w tzw moralnosc.

    uwaza Pan za moralnie ok pozyczanie pieniedzy i nie oddawanie ich?
    NAstepnie zglaszanie do TV fakt naliczenia odsetek co bylo przeciez
    wyraznie w umowie napisane. Nazywanie pozniej takie osoby oszustami.
    To jest moralnie poprawne?

    P.

  • 7. Data: 2004-11-28 11:53:50
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

> [...]

    > NAstepnie zglaszanie do TV fakt naliczenia odsetek co bylo przeciez
    > wyraznie w umowie napisane. Nazywanie pozniej takie osoby oszustami.

    A gdzie ja cos takiego napisalem ?

    Jednakze nalezy rozgraniczyc sytuacje osob, ktore pozyczyly X pieniedzy
    a nastepnie po 10 dniach musza oddac 2xX od sytuacji osob, ktore to w
    ten sposob zarabiaja.

    Pobieranie takiego procentu jest moralnie naganne. Tak samo zreszt jak
    pozyczenie pieniedzy i ich nie oddawanie. Pytanie jest takie, co jest
    bardziej niemoralne ?

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 8. Data: 2004-11-28 12:38:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Pobieranie takiego procentu jest moralnie naganne. Tak samo zreszt jak
    > pozyczenie pieniedzy i ich nie oddawanie. Pytanie jest takie, co jest
    > bardziej niemoralne ?

    no przeciez nie bedzie pozyczal bez procedntow. Wiadomo w jakim celu sa
    takie procenty.
    Uwazam ze to doskonaly biznes i moralnie ok. Nic nie jest ukrywane. Osoba
    pozyczajaca pieniadze
    o wszystkim wie.

    TVN tym razem zwyczajnei zeszmacilo czlowieka twierdzac ze jest oszustem.
    w SJP PWN czytamy:
    oszust m IV, DB. -a, Ms. ~uście; lm M. ci ~uści, te -y, DB. -ów
    <człowiek oszukujący kogoś, świadomie wprowadzający kogoś w błąd>
    Oszust matrymonialny.
    Paść ofiarą oszusta.

    nie wiem jak to sie ma do tego przypadku.

    To tak jak by miec pretensje do banku (nazwac oszustem) za to ze chce
    pozyczone pieniazki odzyskac. Mniejsze sa ja wiem
    ale z dnia na dzien 10 czy 15 tys. bez poreczycieli, bez zadnych
    dokumentow swiadczacych
    o wysokosci zarobkow sie nie dostanie.
    Rozumiem tragedie tych ludzi ale sami sobie piwa nawarzyli. Na miejscu
    goscia bym pozwal teraz
    i TVN za dzialanie na szkode firmy (czy co tam sie znajdzie a na pewno sie
    znajdzie) i kazda z tych osob ktore braly od nich pieniadze i wystapily
    przed
    kamerami.

    P.

  • 9. Data: 2004-11-28 12:45:54
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wirtualna" <w...@s...wp.pl> naskrobał/a w

    > odsetek ustawowych). Od wielu lat rozporzadzanie nie okreslalo maxa,
    > a od 2003r (chyba) zniknelo z KC umocowanie do wydania takiego
    > rozporzadzenia

    Sejm już pracuje nad nowelą do ustawy o kredycie konsumenckim, która ma
    wprowadzić takie limity.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    The Death Star Project was our last, best hope for peace...

  • 10. Data: 2004-11-28 13:00:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    -- > Sejm już pracuje nad nowelą do ustawy o kredycie konsumenckim, która
    ma
    > wprowadzić takie limity.

    a znasz moze max wysokosc jaka zamierzaja wprowadzic?

    P.