  • 1. Data: 2004-10-25 20:36:31
    Temat: pozyczka gotowkowa i 3 pytania ?
    Od: " Pawel" <p...@g...pl>

    Witam, mam pytania:

    1) gdy w umowie pozyczki nie jest dokladnie podane ktora ze stron placi
    podatek to wg skarbowego powinien go zaplacic pozyczkobiorca czy pozyczkodawca
    czy po 50% kazdy ?

    2) na jaki procent sa oprocentowane pozyczki gotowki w euro? Chodzi mi o
    przedzial.

    3) Weksle do umowy wystawia sie z obliczonymi procentami (teoretycznymi) na
    dzien spłaty pozyczki i data wykupu tez jest dniem splaty pozyczki?

    Dziekuje za pomoc,
    Pawel

  • 2. Data: 2004-10-25 21:19:18
    Temat: Re: pozyczka gotowkowa i 3 pytania ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Pawel" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1) gdy w umowie pozyczki nie jest dokladnie podane ktora ze stron placi
    > podatek to wg skarbowego powinien go zaplacic pozyczkobiorca czy
    pozyczkodawca
    > czy po 50% kazdy ?

    Solidarnie, czyli razem 100%. Nawet jak będzie napisane, to będzie miało to
    tylko znaczenie dla stron umowy.

    > 2) na jaki procent sa oprocentowane pozyczki gotowki w euro? Chodzi mi o
    > przedzial.

    Na taki, na jaki uzgodnicie.

    > 3) Weksle do umowy wystawia sie z obliczonymi procentami (teoretycznymi)
    na
    > dzien spłaty pozyczki i data wykupu tez jest dniem splaty pozyczki?

    Tak.

  • 3. Data: 2004-10-25 22:39:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Pawel wrote:

> [...]
    >+ podatek to wg skarbowego powinien go zaplacic pozyczkobiorca czy pozyczkodawca

    Ktokolwiek. A jak nikt nie zapłaci to US sobie ściągnie.... od
    kogokolwiek ;] To się nazywa "odpowiedzialność solidarna" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-10-26 09:38:40
    Temat: a jak to jest przy kupnie samochodu?
    Od: g...@p...onet.pl

    żeby móc go zarejestrować (kupiony na r. wtórnym) trzeba na umowie kupna -
    sprzedaży przybić stempel US, ze się dokonało zapłaty pod od czyn. cyw.-
    prawnych.
    Jak nie jest określone w umowie kupna - sprzedaży to czy ja mogę mieć
    roszczenie do sprzedającego o połowę tegoż podatku?

    pzdr grem

  • 5. Data: 2004-10-27 22:07:42
    Temat: Re: a jak to jest przy kupnie samochodu?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak

  • 6. Data: 2004-10-27 23:23:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Oct 2004 g...@p...onet.pl wrote:

    >+ żeby móc go zarejestrować (kupiony na r. wtórnym) trzeba na umowie kupna -
    >+ sprzedaży przybić stempel US, ze się dokonało zapłaty pod od czyn. cyw.-
    >+ prawnych.

    Tak BTW: wydaje mi się czy ktoś na grupie tłumaczył że to jest
    bezprawne żądanie ?

    pozdrowienia, Gotfryd