  • 1. Data: 2004-10-25 20:28:30
    Temat: Re: Co jest utworem przy programie ?
    Od: Michal Borsuk <MichalBorsuk@sitefinder.___RE'MO-VE__.pl.invalid>

    Mieczysław wrote:
    > Taki problem. Program napisany na zlecenie firmy.
    > Treść umowy : "...umowa dotyczy wykonania programu XXX na rzecz firmy..."
    > .... "...wykonawca zrzeka się praw autorskich oraz wszelkich innych praw z
    > tytułu własności dotyczących programu na rzecz firmy....".

    Umowa dotyczy wykonania programu - program wykonałeś. Umowa spełniona.
    Gdzie dowód na to, że nie przekazałeś źródeł? Przecież odebrali wraz z
    programem. Ty juź źródła skasowałeś.

    [Czytałem tę ustawę lata temu, ale może coś podpowiem]

    Przy okazji, proponuję Ci "krótką piłkę" w ramach rewanżu. Zapytaj, czy
    Twoje prawa do autorstwa (nie autorskie w sensie jak wyżej) są
    respektowane. Jest coś takiego jak prawo podpisania się pod dziełem.
    Autorem jesteś zawsze i tego nie można zamazać, nawet jak kupisz
    _wszystkie_ prawa. Zażądaj spełnienia tego prawa. Jest ono niezbywalne,
    więc klauzula o "przekazaniu itp" nie ma zastosowania. IMHO.

    Proponuję tak: wejdź na sejm.gov.pl i poszukaj tej ustawy. Data wejścia
    w życie to 23 lipca 1994.

    PS Po co dałeś forward na grupę o prawie, a nie dałeś na delphi?

    --
    Michal Borsuk
    Advanced Call Manager - a call register and manager.