  • 1. Data: 2005-06-08 15:37:48
    Temat: art. 286 kk
    Od: "spiver" <...@...x>

    mam nastepujace pytanie ... sprawa dotyczy aukcji internetowych, jedna osoba
    kupila cos, wplacila pieniadze i nie otrzymala ani ich zwrotu ani towaru z
    aukcji. zglosila sprawe na policje gdzie pozniej sprawa ta trafila do
    prokutaruty. jaki wyrok moze dostac osoba winna, ktora przyznala sie do
    winy, oddala pieniadze osobie poszkodowanej po wezwaniu na policje,
    przeprosila te osobe oraz zgodzila sie poddac dowolnemu wyrokowi ? pytam
    osoby doswiadczone i obeznane w podobnych przypadkach, bo o wyroku to wiem
    ze moze byc kara pozbawienia wolnosci od 6 mscy do lat 8 bodajze, lecz w
    takich okolicznosciach jaka kare sie przewaznie dostaje ? dodam ze "kwota
    oszustwa" wynosi 71 PLN, prosze o odopwiedz, z gory dziekuje

  • 2. Data: 2005-06-08 17:30:49
    Temat: Re: art. 286 kk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "spiver" <...@...x> napisał w wiadomości

    Jak się zgadzała na dobrowolny wymiar kary, to musiała się zgodzić na
    coś konkretnego.

  • 3. Data: 2005-06-08 17:31:37
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    spiver wrote:
> [...]
    > jaka kare sie przewaznie dostaje ? dodam ze "kwota oszustwa" wynosi
    > 71 PLN, prosze o odopwiedz, z gory dziekuje

    Obstawiam: rok w zawieszeniu na dwa + grzywna ok. 300 PLN.
    O oszustwach na aukcjach: http://paragraf415.republika.pl

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 4. Data: 2005-06-08 18:36:56
    Od: "spiver" <...@...x>

    nie, bo jeszcze nie bylo rozprawy, ale jest do podpisnia taki dokument ze
    "poddaje sie wymiarowi sprawiedliwosci" czy cos takiego i poprostu bez
    rozprawy po wczesniejszym kontakcie prokuratora mozna zgodzic sie na
    propozycje kary

  • 5. Data: 2005-06-08 18:37:23
    Od: "spiver" <...@...x>

    mimo tak niskiej kwoty 70 PLN ? istnieje jakas mozliwosc umorzenia lub tylko
    grzywny ?

  • 6. Data: 2005-06-08 18:39:39
    Od: "spiver" <...@...x>

    z tej stronki cytat :
    "Sąd na wniosek pokrzywdzonego orzeka obowiązek naprawienia w całości lub
    części szkody wyrządzonej przestępstwem.
    W przypadku oszustwa w stosunku do mienia znacznej wartości lub dobra o
    szczególnym znaczeniu dla kultury grozi kara pozbawienia wolności od 1 roku
    do lat 10."

    wiec jesli szkoda zostala naprawiona juz (pieniadze zostaly oddane) a mienie
    nie jest znacznej wartosci (tylko 70 PLN) to wtedy jest szansa na umorzenie
    lub tylko grzywną ?

  • 7. Data: 2005-06-08 18:59:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > "poddaje sie wymiarowi sprawiedliwosci" czy cos takiego i poprostu bez
    > rozprawy po wczesniejszym kontakcie prokuratora mozna zgodzic sie na

    I nie proponują owej kary? W tym dokumencie, o którym mówisz jest
    napisane, jaką karę proponują. Ty wyrażasz zgodę na konkretną karę.

  • 8. Data: 2005-06-08 19:15:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > "poddaje sie wymiarowi sprawiedliwosci" czy cos takiego i poprostu bez
    > rozprawy po wczesniejszym kontakcie prokuratora mozna zgodzic sie na

    wpisz 8 lat :-)

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 9. Data: 2005-06-08 19:45:25
    Od: "spiver" <...@...x>

    nie, to są papiery dopiero po przesuchaniu, teraz do prokuratury idą ...
    i są 2 mozliwosci :
    1) rozprawa z osoba winna na sali, oplaty sadowe sie placi i wyjazd do
    innego miasta, a i tak oskarzenie o jak najwyzszy wyrok sie ubiegaja
    2) przyznanie do winy i poddanie sie karze (to sie podpisuje) i prokurator
    kontaktuje sie za jakis czas z propozycja wyboru, jak sie zgodzi to taki
    jest, jak nie to punkt 1

  • 10. Data: 2005-06-11 13:57:31
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    spiver wrote:
> [...]
    >
    > wiec jesli szkoda zostala naprawiona juz (pieniadze zostaly oddane) a
    > mienie nie jest znacznej wartosci (tylko 70 PLN) to wtedy jest szansa

    Znikoma.