    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozew przciwko firmie farmaceutycznej pytanie
    Date: Wed, 8 Jun 2005 23:32:12 +0200

    Użytkownik "max20001" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d874rn$8i1$1@inews.gazeta.pl...

    > jakie sa szanse podania do sadu firmy farmaceutycznej produkujacej ten
    lek?

    W Polsce - znikome. W USA były by tylko niewielkie, bo to dziwny kraj,
    jeśli chodzi o odszkodowania.

    > od czego zaczac? walczyc samemu czy wynajac prawnika? czy w naszym
    kraju sa
    > na wzor amerykanski prawnicy ktory zajmuja sie takimi sprawami w
    zamian za %
    > odszkodowania?

    Ja bym nie zaczynał. Po pierwsze z tego powodu, ze roszczenie najpewniej
    się przedawniło. Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym ulega przedawnieniu z upływem lat trzech od dnia, w którym
    poszkodowany dowiedział się o szkodzie i o osobie obowiązanej do jej
    naprawienia. Jednakże w każdym wypadku roszczenie przedawnia się z
    upływem lat dziesięciu od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie
    wyrządzające szkodę. [art. 442 kc] Jeśli nawet się jeszcze nie
    przedawniło, to podejrzewam, ze udowodnienie związku
    przyczynowo-skutkowego będzie niemożliwe. Gdyby normalnym następstwem
    używania tego leku były takie dolegliwości, to nikt by go na rynek nie
    dopuścił. Ktoś przecież robił badania.