  • 1. Data: 2002-06-13 09:56:02
    Temat: potyczki z ZUS !
    Od: S...@u...gov.pl (Sławomir Obrzeżgiewicz)

    WITAM

    w naszej firmie kilku pracownikom ZUS nie przelewa skladek na konta OFE -
    twierdzac ze nie moze ich zidentyfikowac (od prawie 2lat)
    ale ani razu (skaladki przekazywane sa co miesiac od 99r.) nie zwrocono nam
    pieniedzy z ZUS z informacja ze nie mozna zidentyfikowac osoby.

    dopiero interwencja pracownikow ujawnila caly ten proceder.

    ZUS trzyma pieniadze na swoim koncie i twierdzi dalej - to cytat z pisma
    od nich :" ZUS w tej chwili przetwarza miliony kompletow dokumentow a taka
    operacja jest dlugotrwala..."

    czy to jest do ruszenia - w jakis sposob ?
    Czy ZUS nie przywłaszcza pieniedzy bez tytułu prawnego do nich ?

    dzieki za wszelkie info i sugestie.

    Sławek.

  • 2. Data: 2002-06-13 11:13:29
    Temat: Re: potyczki z ZUS !
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sławomir Obrzeżgiewicz <S...@u...gov.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych
    napisał:793296831B34D111AE170060974CEAF9BA9DB1@by_dc
    1.by.par.gov.pl...
> [...]
    > operacja jest dlugotrwala..."
    >
    > czy to jest do ruszenia - w jakis sposob ?
    > Czy ZUS nie przywłaszcza pieniedzy bez tytułu prawnego do nich ?

    Muszą zapłacić należne kwoty z odsetkami i już!

    Maciej N.

  • 3. Data: 2002-06-13 11:53:19
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    tylko kiedy??? czy zdążą zamin pójdziemy na emerytuę ;-) ? ja mam jeszcze 35
    lat pracy przed sobą.

    pozdrawiam RaV

  • 4. Data: 2002-06-13 12:00:01
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik RaV <r...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aea134$bo2$...@n...tpi.pl...
    > tylko kiedy??? czy zdążą zamin pójdziemy na emerytuę ;-) ? ja mam jeszcze
    35
    > lat pracy przed sobą.

    Z czasem więcej tracą. Na wydrukach z mojego OFE było sporo pozycji dot.
    odsetek. Czyli płacą. Mój OFE tego pilnuje - może Twój OFE nawala? Powinni
    tego w OFE pilnować!

    Maciej N.

  • 5. Data: 2002-06-14 06:54:10
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    OFE nie bradzo ma możliwości pilnowania tego, chyba że przesyłasz mu pasek z
    pensji. OFE nie dostaje żadnych informacji z zakładu pracy a jedynie
    pieniążki z ZUS-u więc nie wie czy jakaś składka do ZUS-u wogóle wpłynęła.

    Z pozdrowieniami
    RaV

  • 6. Data: 2002-06-14 19:10:41
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik RaV <r...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aec3u6$m9o$...@n...tpi.pl...
    > OFE nie bradzo ma możliwości pilnowania tego, chyba że przesyłasz mu pasek
    > pensji. OFE nie dostaje żadnych informacji z zakładu pracy a jedynie
    > pieniążki z ZUS-u więc nie wie czy jakaś składka do ZUS-u wogóle wpłynęła.

    Myślałem, że jak nie wpłynie, to pytają ZUS co się stało...
    Może faktycznie tak jest jak piszesz i w moim przypadku ZUS sam się przyznał
    do błędu.

    Maciej N.

  • 7. Data: 2002-06-16 15:37:20
    Od: "PA" <k...@p...com>

    Mnie ZUS przetrzymywal pieniadze ktore mialy isc do Funduszu - przez rok.
    Na moje zapytanie czemu nie wplacaja im tych pieniedzy kiedy ja wplacam
    skladki otrzymalem od ZUS odpowiedz, ktora w ogole nie miala jakiegokolwiek
    sensu.
    Po jakims czasie skorygowali rzecz i pieniadze zsoatly przelane.