    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potwierdzenie za zgodnosc z oryginalem - przez kogo ?
    Date: Wed, 08 Jun 2011 21:16:51 +0200

    W dniu 2011-06-08 17:54, news pisze:
    > Mam w umowie cywilno-prawnej taką klauzulę dotyczącą konieczności
    > załączenia wpisu do EDG: "Dokumenty te powinny być przedłożone w
    > oryginale lub w formie zrównanej z oryginałem, tj. kopii poświadczonej
    > za zgodność z oryginałem przez upoważnione osoby".
    >
    > - kto w tym przypadku jest osobą upoważnioną, bo ktoś mi utrudnia życie
    > i każe poświadczać przez notariusza albo radcę prawnego... więc jak to
    > jest i na jakiej podstawie prawnej ?
    >
    > Z góry dzięki za info.

    Sytuacje zmieniła znacząco ta ustawa:

    http://lex.pl/serwis/du/2009/1676.htm

    wcześniej w zasadzie wszystko trzeba było u notariusza, teraz w zasadzie
    wszystko może także radca prawny/adwokat.

    natomiast jeśli chodzi o umowę, to jeśli bardzo nie chcesz takiego
    postanowienia, jak zacytowałeś, to o ile umowa nie została jeszcze
    podpisana, negocjuj zmianę, np. w ten sposób, że kopia wpisu do EDG
    stanowi załącznik do umowy, strony przy podpisywaniu okazały sobie
    oryginały, z których sporządzono kopie.