  • 1. Data: 2011-06-08 11:42:04
    Temat: Odp: Re: stalking, a windykacja dlugu
    Od: BK <b...@g...com>

    Ja doskonale rozumiem istote przedawnienia, tylko Ty przedstawiasz ja wlasnie taka
    jaka powinna byc. Ja nie kwestionuje istotny przedawnienia - tylko kwestionuje jakas
    dziwna "roszczeniowa" postawe, ze jak sie przedawnilo to nie tylko nie zaplace dlugu,
    ale jeszcze jak sie o niego upomnisz to pojde do prokuratury, ze to oszustwo i
    stalking (mimo, ze czesto doskonale wiem, ze dlug nie budzi zadnych watpliwosci i
    zupelnie swiadomie go nie regulowalem na czas).

    Sorry przedawnienie nie czyni z wierzyciela takiej wierzytelnosci oszusta i
    zbrodniarza. Nie rozumiem czemu sam fakt przedawnienia mialby decydowac o tym, ze
    prawowity wierzyciel staje sie kryminalista :)

  • 2. Data: 2011-06-08 12:07:41
    Temat: Re: stalking, a windykacja dlugu
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.06.2011 13:42, BK pisze:
> [...]
    zbrodniarza. Nie rozumiem czemu sam fakt przedawnienia mialby decydowac o tym, ze
    prawowity wierzyciel staje sie kryminalista :)

    No to oddaj mi te 1000 rubli w złocie. I naucz się zawijać wiersze.

  • 3. Data: 2011-06-08 12:28:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > oszusta i zbrodniarza. Nie rozumiem czemu sam fakt przedawnienia
    > mialby decydowac o tym, ze prawowity wierzyciel staje sie

    Fakt przedawnienia to zwykle wina wierzyciela, nie oszukujmy się.

    Najczęściej wynika z bajzlu w rozrachunkach. Czasami z niefrasobliwości
    lub naiwności (np, ktoś przez lata daje się zwodzić "jeszcze miesiąc i
    zapłacę" - znam takiego delikwenta o miękkim sercu).

    Nękanie dłużnika zamiast iść do sądu, bo dłużnik mógłby podnieść zarzut
    przedawnienia i załatwić sprawę raz na zawsze - to już mogłoby podpadać
    pod stalking.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2011-06-08 13:49:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jun 2011, Maddy wrote:

> [...]
    > lub naiwności (np, ktoś przez lata daje się zwodzić "jeszcze miesiąc i
    > zapłacę" - znam takiego delikwenta o miękkim sercu).

    Wszystko się zgadza.

    > Nękanie dłużnika zamiast iść do sądu, bo dłużnik mógłby podnieść zarzut
    > przedawnienia i załatwić sprawę raz na zawsze - to już mogłoby podpadać
    > pod stalking.

    Sugerujesz, że sądowe stwierdzenie przedawnienia jest tożsame
    z sądowym stwierdzeniem nieistnienia zobowiązania??
    Jakoś tak byłem przekonany że to dwie różne rzeczy.

    Proszę uprzejmie o komentarz co do tego przekonania :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-06-08 15:10:38
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    > Sugerujesz, że sądowe stwierdzenie przedawnienia jest tożsame
    > z sądowym stwierdzeniem nieistnienia zobowiązania??
    > Jakoś tak byłem przekonany że to dwie różne rzeczy.

    Urodziło mi się takie pytanie - jesteś mi winny 10 zł, ale ten dług jest już
    przedawniony.
    Jakimś sposobem stało się tak, że aktualnie ja Ci jestem winny 10zł.

    Skoro dług pozostaje długiem to czy te długi można skompensować? :)

  • 6. Data: 2011-06-08 16:43:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-08 17:10, rg pisze:

> [...]
    > Jakimś sposobem stało się tak, że aktualnie ja Ci jestem winny 10zł.
    >
    > Skoro dług pozostaje długiem to czy te długi można skompensować? :)

    Przedawnionej wierzytelności nie potrącisz.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-06-09 08:31:39
    Temat: Re: Odp: Re: stalking, a windykacja dlugu
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 8 Jun 2011 04:42:04 -0700 (PDT), BK napisał(a):

    > Nie rozumiem czemu sam fakt przedawnienia mialby decydowac o tym, ze prawowity
    wierzyciel staje sie kryminalista :)

    Dlaczego bycie "wierzycielem" ma dawać jakieś gratisy w postaci możliwości
    nie stosowania, lub nawet łamania prawa?

    Czy "wierzyciel" popierdalający 210km/h drogą w terenie zabudowanym, będzie
    się tłumaczył że "spieszył się by zdążyć do dłużnika" - to będzie
    usprawiedliwione twoim zdaniem? Uniknie kary za przekroczenie prędkości,
    narażenie zdrowi lub życia innych uczestników ruchu?
    Wedle twojej tezy - tak, bo jego WSZELKIE działania, nawet niezgodne z
    AKTUALNYM prawem, dają mu takie niby prawo bo jest "wierzycielem".

    Jeżeli "wierzyciel" złamie JAKIEŚ prawo/zapisy ustawy - to dlaczego ma nie
    ponieść konsekwencji za takie "olewanie prawa"?

  • 8. Data: 2011-06-09 08:51:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Wszystko się zgadza.

    > Sugerujesz, że sądowe stwierdzenie przedawnienia jest tożsame
    > z sądowym stwierdzeniem nieistnienia zobowiązania??

    A gdzie tak sugeruję? To chyba ten upał...

    Od kiedy "załatwienie sprawy raz na zawsze" oznacza, że sąd ma
    stwierdzić nieistnienie długu?

    Prawomocne stwierdzenie przedawnienia wytrąca wierzycielowi broń z ręki.

    Takiej wierzytelności nikt nie kupi, wpisać dłużnika do rejestru nie
    wolno, droga do komornika zamknięta, nawet kompensaty nie można zrobić,
    jakby nawet było z czego.

    Pozostają mu naciski, telefony, odwiedziny i rożne nieczyste zagrywki
    uprzykrzające życie - po wyroku to już ewidentnie stalking.

    Stosowanie takich metod także zamiast drogi sądowej (znasz metodę, żeby
    zmusić swojego wierzyciela, żeby oddał sprawę do sądu a nie tyko groził
    i zatruwał Ci życie) bo się wie, że szanse na wygrane są niewielkie to
    chyba podpada pod nękanie - jest w tym wiele złej woli.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2011-06-09 09:04:38
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.06.2011 10:51, Maddy pisze:

    > Takiej wierzytelności nikt nie kupi, wpisać dłużnika do rejestru nie
    > wolno, droga do komornika zamknięta, nawet kompensaty nie można zrobić,
    > jakby nawet było z czego.

    Do rejestru to akurat wolno, jeśli ostatnio tego nie zmienili, co jest
    IMHO bezsensowne. Swoją drogą i tak wszyscy leją na te rejestry -
    właśnie przez umieszczanie w nich tego typu "długów" (spornych,
    przedawnionych, a nawet nieistniejących).

  • 10. Data: 2011-06-09 09:20:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-09 10:51, Maddy pisze:
    > wpisać dłużnika do rejestru nie wolno