    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie rowezysty
    Date: Wed, 14 Nov 2007 17:50:08 +0100

    tajronlbn pisze:
    > w sobotę miałem wypadek wracajac z pracy o 5-30 rano wykonując manewr skrętu w
    > lewo potrąciłem rowerzystke ktora jechała chodnikiem i przecinała drogę
    > dojazdową w którą ja wjerzdzałem.Kto jest winny ??

    Moim zdaniem nie ma przepisu który nakazywałby Ci upewnienie się czy nie
    nadjeżdża rowerzysta czy ustępowania pierwszeństwa rowerzyście przy
    przejeżdżaniu przez chodnik (Art. 26 mówi jedynie o ustępowaniu
    pierwszeństwa pieszym).

    Druga sprawa:
    O 5:30 obowiązuje ograniczenie prędkości do 50km/h.
    Jeżeli działo się to w mieście i nie było tam znaków podnoszących
    prędkość maksymalną ponad 50km/h to rowerzysta nie miał prawa jechać
    chodnikiem.

    W ogóle IMO jeżeli chodzi o uregulowanie praw i obowiązków rowerzystów
    to nasz PoRD leży - sporo niejasności a nawet ewidentne błędy.
    Rowerzysta też niby nie miał obowiązku ustąpić Tobie, z tym że nie miał
    prawa jechać po chodniku. Chociaż pół godziny wcześniej jeszcze takie
    prawo miał (jeżeli nie ma tam ograniczenia prędkości) i sytuacja byłaby
    taka że ani on Tobie, ani Ty jemu pierwszeństwa ustępować nie musicie...