    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: postojowe wynagrodzenie JAK je liczyć ?
    Date: Wed, 08 Oct 2008 18:49:06 +0200

    l...@v...pl pisze:

    > Czy to oznacza, że jeśli w umowie o pracę mam stawkę miesięczną 1900 pln to
    > otrzymam na postojowym 1900 pln a nie otrzymam dodatków np. za nocki za pracę w
    > systemie brygadowym i dodatku funkcyjnego jaki mam w umowie ?

    Nie. 1900 zł + miesięczny dodatek funkcyjny, ale już nic innego.

    Wyrok z dnia 16 listopada 2000 r. Sąd Najwyższy I PKN 455/00

    Do wynagrodzenia przewidzianego w art. 81 § 1 KP, nie mają zastosowania
    zasady obowiązujące przy ustalaniu wynagrodzenia za urlop i wobec tego w
    wynagrodzeniu tym nie mogą być uwzględnione inne składniki niż te, które
    wynikają z zaszeregowania pracownika i są określone stawką godzinową lub
    miesięczną.
    OSNP 2002/11/268, OSNP-wkł. 2001/5/3, M.Prawn. 2001/6/335, OSNP-wkł.
    2001/7/3, PiZS 2001/8/38, M.Prawn. 2001/8/430

    +

    Uchwała z dnia 30 grudnia 1986 r. Sąd Najwyższy III PZP 42/86

    Wynagrodzenie pracownika wynikające z jego osobistego zaszeregowania, o
    którym mowa w art. 81 § 1-3, art. 134 § 1 i art. 144 § 2 k.p., obejmuje
    oprócz wynagrodzenia zasadniczego również dodatek funkcyjny.

    OSNC 1987/8/106

    > Czy też oznacza to, że otrzymam 60% z 1900 ?

    Te 60% w sumie dotyczy tylko tych którzy pracują na akord. Wtedy liczy
    się jak wynagrodzenie za okres urlopu i x60%.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.