  • 1. Data: 2002-08-31 13:09:16
    Temat: posiadanie niezarejestrowanego auta
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    Witam grupowiczow
    Mam pytanie: czy posiadajac i uzywajac niezarejestrowane auto cos mi grozi a
    w zasadzie co ... czego moge sie spodziewac ... majac np. starego zuka
    rozlatuje sie ale nadaje sie na to coby nim cos przewozic od czasu do czasu
    .. ale pewnei nie ma szans na zarejestrowanie zreszta jest zozony chyba z
    kilku zukow .. kazda czesc od innego ... to co moze mi grozis za to jakmnie
    zlapia bez papierow .. prawka mi nie zabiora ... chyba .. bo niby za co ..
    jak wtedy sie bronic przy policjantach?

    AJA

  • 2. Data: 2002-08-31 13:19:22
    Temat: Re: posiadanie niezarejestrowanego auta
    Od: "mosciak" <m...@p...onet.pl>

    bronic to sie mozesz na stare i sprawdzone metody... ;)
    wylacznie
    bo wg. kodeksu zdaje sie to pojazd nie zarejestrowany nie moze byc
    uczestnikiem ruchu po drodze publicznej.

    mozesz nim jezdzic za to i to nawet z 20 ludzi na pokladzie po kazdej
    wiejskiej drozynie ;)

    pozdrawiam
    mosciak - GG:3636896

  • 3. Data: 2002-08-31 18:45:20
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > uczestnikiem ruchu po drodze publicznej.
    >
    > mozesz nim jezdzic za to i to nawet z 20 ludzi na pokladzie po kazdej

    Chyba polnej ;-)
    pozdr

  • 4. Data: 2002-08-31 18:54:37
    Od: "mosciak" <m...@p...onet.pl>

    noo... wlasnie ... sorki ;) ale w polsce to i tak duuuzo drog do
    poszalenia sobie ;)
    pozdrawiam
    mosciak - GG:3636896
    Użytkownik "tompac" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

  • 5. Data: 2002-08-31 19:13:34
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie: czy posiadajac i uzywajac niezarejestrowane auto cos mi grozi a
    > w zasadzie co ... czego moge sie spodziewac ...
    [ciach]

    1. Każde ISTNIEJĄCE auto musi mieć ubezpieczenie OC bez względu na to, czy jest
    zarejestrowane (czyli - jak rozumiem - dopuszczone do ruchu) czy nie.
    2. Jeśli nim nie jeździsz to oczywiście Cię nie złapią. Ale jeśli pojedziesz i
    Cię dorwą, to dostaniesz karę do 5000 zł (chyba tyle) za brak OC.
    3. Jeżeli wrak nie jest dopuszczony do ruchu, a będzie kolizja (wypadek) to OC
    nie zadziała. Nie zapłacisz za brak ubezpieczenia OC (jeśli je masz), ale jeśli
    była Twoja
    wina, to zostaniesz cywilnie pozwany o odszkodowanie i przegrasz.
    4. Jeśli jakimś cudem pojazd jest dopuszczony do ruchu i masz OC to przy
    normalnej kontroli mogą sprawdzić sprawność techniczną i ew. zabrać dow. rej.
    Jeśli z kontroli wynika, że dopuszczenie do ruchu odbyło się z naruszeniem
    przepisów i norm to będzie dochodzenie. Beknie diagnosta, a być może i Ty
    (nierzetelność diagnostyki, podejrzenie o łapownictwo itp.).
    5. Jeśli złapią Cię bez jakichkolwiek papierów, to wszystko jak wyżej plus być
    może podejrzenie o kradzież gruchota, dochodzenie itd.
    6. Jeśli nastąpią tylko powyższe okoliczności lub ich warianty, to prawka Ci nie
    wezmą.
    7. Posiadanie starego żuka, nawet jeśli jest to hybryda kilku żuków, nie jest w
    Polsce przymusowe ;))))

    Posiadanie OC nie jest w żaden sposób związane z dopuszczeniem pojazdu do ruchu.

    Jeśli to, co napisałem nie jest ścisłe proszę zorientowanych lepiej grupowiczów
    o komentarze i korektę - trochę się od tych przepisów oddaliłem i mogę mieć
    nieaktualną wiedzę.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 6. Data: 2002-08-31 20:52:45
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    > bo wg. kodeksu zdaje sie to pojazd nie zarejestrowany nie moze byc
    > uczestnikiem ruchu po drodze publicznej.

    Jakiego kodeksu? Hammurabiego? Ja jeżdżę rowerem (niezarejestrowanym) już
    kilka lat i pierwsze słyszę, że nie wolno!
    Daro

  • 7. Data: 2002-08-31 21:58:59
    Od: "mosciak" <m...@p...onet.pl>

    > Jakiego kodeksu? Hammurabiego? Ja jeżdżę rowerem (niezarejestrowanym) już
    > kilka lat i pierwsze słyszę, że nie wolno!

    ojoj ale fajnie.

    i co dalej jeszcze poszukaj podobnych niescislosc.. baardzo pomoga napewno

  • 8. Data: 2002-09-01 10:22:03
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    > i co dalej jeszcze poszukaj podobnych niescislosc.. baardzo pomoga napewno

    A Twój post pomógł? Jak ktoś pisze na tą listę to oczekuje konkretnej
    odpowiedzi a nie gdybania.
    Wiadomo, że aby pojazd mechaniczny został dopuszczony do ruchu musi mieć:
    1. Ubezpieczenie
    2. Ważne badanie techniczne
    Nie ubezpieczy bez przeglądu. Aby dostać przegląd musi mieć dowód rej. Dowód
    wydaje się właścicielowi pojazdu a więc musi być zarejestrowany.
    Ale nie obrażaj się od razu - z tym kodeksem to tak mi się skojarzyło
    Daro

  • 9. Data: 2002-09-01 15:16:40
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    > Wiadomo, że aby pojazd mechaniczny został dopuszczony do ruchu musi mieć:
    > 1. Ubezpieczenie
    > 2. Ważne badanie techniczne
    > Nie ubezpieczy bez przeglądu. Aby dostać przegląd musi mieć dowód rej.

    Przepraszam, że się wtrącę, ale to co piszesz jest nieścisłe. Masz chyba na
    myśli pojazd dopiero co kupiony i to z drugiej ręki?

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 10. Data: 2002-09-02 19:45:19
    Od: "DarkDaro" <D...@e...pl>

    > Przepraszam, że się wtrącę, ale to co piszesz jest nieścisłe. Masz chyba
    na
    > myśli pojazd dopiero co kupiony i to z drugiej ręki?

    Być może ale na czym miałaby polegać ta nieścisłość? Piszę o pojeździe o
    jakim mowa w pierwszym wątku tego postu czyli o pojeździe wyrejestrowanym.
    Tak domniemam: " i uzywajac niezarejestrowane auto ". Jeżeli pojazd jest
    dopiero co kupiony to jest przecież zarejestrowany na poprzedniego
    właściciela i posiada tablice oraz badanie tech. i OC a przynajmniej
    powinien posiadać. Takim pojadem nowy właściciel może jeździć o ile dobrze
    pamiętam 14dni (niektórzy twierdzą iż tylko 7) i ma obowiązek
    przerejestrować na swoje nazwisko. Słyszałem, że aktualnie nawet auto które
    jest zarejestrowane a nie jest używane musi mieć OC ale to już trochę OT.
    PZDR
    Dark Daro