    From: "JarekT" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: posiadanie niezarejestrowanego auta
    Date: Sat, 31 Aug 2002 21:13:34 +0200

    > Mam pytanie: czy posiadajac i uzywajac niezarejestrowane auto cos mi grozi a
    > w zasadzie co ... czego moge sie spodziewac ...
    [ciach]

    1. Każde ISTNIEJĄCE auto musi mieć ubezpieczenie OC bez względu na to, czy jest
    zarejestrowane (czyli - jak rozumiem - dopuszczone do ruchu) czy nie.
    2. Jeśli nim nie jeździsz to oczywiście Cię nie złapią. Ale jeśli pojedziesz i
    Cię dorwą, to dostaniesz karę do 5000 zł (chyba tyle) za brak OC.
    3. Jeżeli wrak nie jest dopuszczony do ruchu, a będzie kolizja (wypadek) to OC
    nie zadziała. Nie zapłacisz za brak ubezpieczenia OC (jeśli je masz), ale jeśli
    była Twoja
    wina, to zostaniesz cywilnie pozwany o odszkodowanie i przegrasz.
    4. Jeśli jakimś cudem pojazd jest dopuszczony do ruchu i masz OC to przy
    normalnej kontroli mogą sprawdzić sprawność techniczną i ew. zabrać dow. rej.
    Jeśli z kontroli wynika, że dopuszczenie do ruchu odbyło się z naruszeniem
    przepisów i norm to będzie dochodzenie. Beknie diagnosta, a być może i Ty
    (nierzetelność diagnostyki, podejrzenie o łapownictwo itp.).
    5. Jeśli złapią Cię bez jakichkolwiek papierów, to wszystko jak wyżej plus być
    może podejrzenie o kradzież gruchota, dochodzenie itd.
    6. Jeśli nastąpią tylko powyższe okoliczności lub ich warianty, to prawka Ci nie
    wezmą.
    7. Posiadanie starego żuka, nawet jeśli jest to hybryda kilku żuków, nie jest w
    Polsce przymusowe ;))))

    Posiadanie OC nie jest w żaden sposób związane z dopuszczeniem pojazdu do ruchu.

    Jeśli to, co napisałem nie jest ścisłe proszę zorientowanych lepiej grupowiczów
    o komentarze i korektę - trochę się od tych przepisów oddaliłem i mogę mieć
    nieaktualną wiedzę.

    Pozdrawiam
    JarekT