  • 1. Data: 2007-05-16 13:55:48
    Temat: posądzenie o nieuczciwą konkurencję
    Od: a...@m...sklep.pl

    Proszę o poradę

    Prowadzę działalność gospodarczą i mam zarejestrowaną firmę pod nazwą
    ARTCOM Artur Sośnicki. Od ponad roku jestem właścicielem domeny
    internetowej "mojeauto.sklep.pl" i pod nazwą tej domeny prowadzę sklep
    internetowy o takiej samej nazwie jak domena z kosmetykami i
    akcesoriami samochodowymi.
    Przy rejestracji domeny nie wiedziałem że nazwa tej domeny jest
    podobna do zastrzeżonej jako znak towarowy domeny "mojeauto.pl" ,
    której właścicielem jest firma Internet Service S.A. Dzisiaj po prawie
    półtorarocznym prowadzeniu i promowaniu sklepu zostałem poinformowany
    przez wyżej wymienioną firmę że ze względu na zbieżność prowadzonych
    działalności stanowię dla nich "nieuczciwą konkurencję". Pozwoliłem
    sobie sprawdzić że asortyment sklepu internetowego
    "sklep.mojeauto.pl" firmy Internet Service S.A. w niedużej części
    pokrywa się z asortymentem mojego sklepu. Ponadto zastrzeżone towary
    i usługi w ramach znaku towarowego "mojeauto.pl" firmy Internet
    Service S.A. nie pokrywają się z asortymentem mojego sklepu.
    Bardzo proszę o poradę czy wezwanie wyżej wymienionej firmy o
    zaprzestanie prowadzenia działalności związanej z motoryzacją pod
    oznaczeniem zawierającym określenie "mojeauto" jest zasadne.

  • 2. Data: 2007-05-16 14:45:58
    Temat: Re: posądzenie o nieuczciwą konkurencję
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.05.2007 a...@m...sklep.pl <a...@m...sklep.pl> napisał/a:
> [...]
    > zaprzestanie prowadzenia działalności związanej z motoryzacją pod
    > oznaczeniem zawierającym określenie "mojeauto" jest zasadne.

    A w jakich klasach mają to zastrzeżone?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-05-16 15:38:41
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Samotnik dość niespodziewanie napisał(a):
> [...]

    Ściśle biorąc - ten znak nie jest zastrzeżony na rzecz Internet Service. Był
    przez nich zgłoszony do ochrony, ale zrezygnowali ze zgłoszenia w roku 2003.
    Dlatego też w skierowanym do Ciebie wezwaniu nie powołują się na prawo z
    rejestracji znaku towarowego, tylko:

    Dzisiaj po

    Właśnie na przepisy dotyczące nieuczciwej konkurencji.

    Pozwoliłem sobie sprawdzić że asortyment sklepu

    To jest właśnie problem.

    Ponadto

    Nie ma znaczenia, bo nie ma zarejestrowanego znaku.

    Powiem tak - moze zostać ocenione przez sąd, jako zasadne. Oni prowadzili
    pod tą nazwa działalność dużo wcześniej, Twoja domena jest podobna i to
    bardzo, co może powodować ryzyko pomyłki.

    Oczywiście istnieją też argumenty na Twoją korzyść, widzę kilka możliwych do
    podniesienia. Pamiętaj jednak, ze proces kosztuje. Tego typu sprawy
    najczęściej kończa sie ugodami - zastanów się nad taką możliwością, choćby
    poprzez częściową zmianę asortymentu ?

    > A w jakich klasach mają to zastrzeżone?

    Mieli w zgłoszeniu ogólnie handel, więc gdyby znak został zarejestrowany, to
    byłby tutaj skuteczny, ale jak pisałem, sami zrezygnowali ze zgłoszenia, co
    w sumie też byłoby jakimś argumentem na rzecz autora wątku

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: Rumpel.Roman
    C Hollywood Homicide