    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: porzucenie pracy ?
    Date: Mon, 24 Jun 2002 11:56:30 +0200

    Użytkownik spider napisał:
> [...]
    Gotfrydzie, to naprawdę ty napisałeś?? Jak to nie ma porzucenia?
    Bo kodeks pracy o nim nie pisze? KP po prostu nie zawiera w tej chwili
    sankcji za porzucenie pracy. Kiedyś je zawierał, ale nawet w tedy nie
    regulował porzucenia pracy w jakis konkretny sposób, tylko mówił, co
    za to grozi. A że teraz nie grozi nic, więc i slowem o tym nie wspomina.
    Porzucenie pracy to stan faktyczny, a nie byt prawny.

    To ja się nie dziwię, że na takie dictum niektórzy moga dojść do tak
    kuriozalnych wniosków, jak niżej:

    > Czyli osoba związana stosunkiem pracy nie ma możliwości porzucić
    > pracy bez okresu wypowiedzenia? Rozumiem, że wtedy stosuje się
    > przymus bezpośredni w celu doprowadzenia pracownika do miejsca
    > pracy? To oczywiste, że coś takiego istnieje i istnieć musi.

    Nie istnieje. Doprowadzenie pod przymusem do miejsca pracy???????
    Przeczytałeś to co napisałes??? Bo sama koncepcja zwala z krzesła.
    Kto miałby mnie zmusić do czegokolwiek??? Policja?? Na jakiej podstawie?
    Żadna ustawa nie nakazuje mi pracować. Żaden sąd mnie do tego nie
    zmusi. Juz nie ma pasożytów społecznych ani nakazu pracy. POBUDKA!

    Pracownik zawsze może porzucić pracę i poza wpisem w świadectwie pracy
    nie poniesie żadnych tego konsekwencji (mozna mu jeszcze premie
    obciąć, o ile była uznaniowa). Nawet ekwiwalent za urlop mu
    nie przepada.

    Ja wiem, że byłby miło gdyby pan mili... ups, policjant
    doprowadził nam krnąbrnego pracownika na stanowisko pracy.
    I jeszcze w dyby zakuł i wybatożył, żeby na przyszłośc nie podskakiwał.
    Miło by było legalnie nie płacic podaków i żeby od słodyczy sie nie tyło.
    Wszystko tak samo prawdopodobne.

    Podoba mi sie pomysł, naprawdę... Przymusowe doprowadzenie na miejsce
    pracy... ROTFL!

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk