  • 1. Data: 2003-03-21 06:22:49
    Temat: ponownie - mienie zaburzanskie
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    Mam takie pytanko. Przed 15 laty dostalismy juz jakies rozne papierki itp
    itp z sadu, ze dziadek zostal wysiedlony zza Buga no i nalezy mu sie to
    odszkodowanie. W zwiazku z tym mam pytanek kilka :
    1) wycene jego bylych wlosci zrobili tylko i wylacznie liczac ceny gruntow i
    drzewostanu. Czy nie powinno sie tez liczyc budynkow itp ?
    2) ile czasu jest wazna taka wycena ?
    3) Kiedy bedzie mozna zaczac ubiegac sie o kupno jakiejs ziemi itp (i od
    kogo) za taki papierek ?

    Fantom

  • 2. Data: 2003-03-21 17:04:58
    Temat: Re: ponownie - mienie zaburzanskie
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1) wycene jego bylych wlosci zrobili tylko i wylacznie liczac ceny gruntow
    > drzewostanu. Czy nie powinno sie tez liczyc budynkow itp ?

    Powinna być wyceniona nieruchomość zgodnie z def z KC czyli z budynkami.

    > 2) ile czasu jest wazna taka wycena ?

    Generalnie nie ma na razie terminu ważności ale jeżeli to wycena sprzed 15
    lat,
    to ze względu na zupełną zmiane przepisów w tym zakresie nalezy zrobić
    nową wycene w postaci operatu szacunkowego. Robi to
    rzeczoznawca majątkowy.

    > 3) Kiedy bedzie mozna zaczac ubiegac sie o kupno jakiejs ziemi itp (i od
    > kogo) za taki papierek ?

    jak będzie przetarg na mienie skarbu państwa to startujesz i płacisz
    zaświadczeniem.
    To jednak w dużym uproszczeniu.
    Generalnie skontaktuj się z rzeczoznawcą majątkowym robiącym takie
    wyceny mienia zabużańskiego. Powinien odpowiedzić na wszystkie wątpliwości.

    pzdr,
    Jarekm