  • 1. Data: 2003-03-20 23:44:17
    Temat: czynnosci zarzadu
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    czy dzierzawa przez wspolnote mieszkaniowa czesci elewacji jej budynku z
    przeznaczeniem na reklamy jest zmiana przeznaczenia nieruchomosci wspolnej?
    tzn czy przekracza to czynnosci zwyklego zarzadu

  • 2. Data: 2003-03-21 10:26:03
    Temat: Re: czynnosci zarzadu
    Od: "Milamber" <m...@w...pl>

    Raczej nie tym bardziej ze wspólnota z tego skorzysta bo rozumiem, że
    reklamodawca bedzie płacic.
    Inna sprawa jakbyście chcieli zakleić reklamami cały budynek to wtedy
    owszem.

  • 3. Data: 2003-03-21 17:07:55
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Raczej nie tym bardziej ze wspólnota z tego skorzysta bo rozumiem, że
    > reklamodawca bedzie płacic.
    > Inna sprawa jakbyście chcieli zakleić reklamami cały budynek to wtedy
    > owszem.

    A mnie się wydaje że jednak tak, chociaż nie potrafię tego uzasadnić.
    W końcu jest to czynność dotycząca rozporządzenia mieniem wspólnoty -
    umowę ktoś podpisuje. Sprawdź w ustawie o własności lokali.
    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-03-21 18:39:23
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

> [...]
    > W końcu jest to czynność dotycząca rozporządzenia mieniem wspólnoty -
    > umowę ktoś podpisuje. Sprawdź w ustawie o własności lokali.

    sprawdzilem i stad moje pytanie
    czynnoscia przekraczajaca czynnosci zwyklego zarzadu jest zmiana
    przeznaczenia czesci nieruchomosci wspolnej
    elewacja nie ma przeznaczenia i nadal pozostraje elewacja
    slyszalem tez, ze dotyczy to zmiany przeznaczenia jakiejs integralnej czesci
    a nie czesci z czesci nieruchomosci, np zmiana piwnicy czy strychu na lokal
    mieszkalny
    argumentacja Milambera mi odpowiada ale pisze on "raczej", w tych sprawach
    musze miec pewnosc z uwagi na ew roszczenia
    a umowe podpisuje oczywiscie zarzad

  • 5. Data: 2003-03-21 19:11:07
    Od: "Martynika" <m...@o...pl>

> [...]
    > argumentacja Milambera mi odpowiada ale pisze on "raczej", w tych sprawach
    > musze miec pewnosc z uwagi na ew roszczenia

    jest to czynność przekraczająca zwykły zarząd. Zwykłym zarządem są czyności
    mieszczące sie w granicach normalnego używania rzeczy. Elewacja normalnie
    nie jest miejscem na reklamę - dlatego dzierżawa części elewacji na
    "reklamę" będzie czynnością przekraczajacą zwykły zarząd. Martens

  • 6. Data: 2003-03-21 19:20:12
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Martynika" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie jest miejscem na reklamę - dlatego dzierżawa części elewacji na
    > "reklamę" będzie czynnością przekraczajacą zwykły zarząd. Martens

    gratulacje za precyzję, której mi zabrakło.

    ponadto można powiedzieć, że jeżeli rozumieć zmianę przeznaczenia jako
    zmianę sposobu używania to właśnie jest to czynnośc przekraczająca
    zwykły zarząd,
    pzdr,
    JarekM

  • 7. Data: 2003-03-22 13:18:19
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > nie jest miejscem na reklamę - dlatego dzierżawa części elewacji na
    > "reklamę" będzie czynnością przekraczajacą zwykły zarząd. Martens

    OK, w takim razie czy mozna postapic w ten sposob:
    1. zebrac na pismie od wlascicieli 20% podpisy pod uchwala zmieniajaca
    sposob glosowania na 1 wlasciciel-1 glos w tej konkretnej sprawie (art.23
    ust1, 2a u.o wlasnosci lokali)
    2. poddac glosowaniu uchwale o dzierzawie elewacji; pozostale 80% to jeden
    wlasciciel wiec na pewno uchwali sie
    3. powiadomic tego jednego u uchwale