  • 1. Data: 2008-06-26 10:21:59
    Temat: pomyłki i opieszałość sądu - skarga? odszkodowanie?
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Witam,

    15 kwietnia 2008r złożyłem pozew w postępowaniu nakazowym na mojego
    dłużnika. Po dwóch tygodniach przyszło pismo z sądu o uzupełnienie
    kosztów sądowych, sąd uznał iż powinno to być postępowanie upominawcze
    (czyli koszty razy 4). Oczywiście sędzia nie zauważył iż pozwany nie
    dotrzymał warunków ugody (na której były wszystkie faktury - czyli
    uznanie długu) i stwierdził że jak jedna faktura nie jest podpisana to
    musi być postępowanie upominawcze. Stwierdziłem że nie będę składał
    skargi tylko uzupełnię koszty sądowe, tak żeby szybciej mieć prawomocny
    wyrok. Po około 3 tygodniach sąd przysłał nakaz w którym zasądził koszty
    takie jak przy postępowaniu nakazowym (czyli 1/4 tego co wpłaciłem).
    Złożyłem wniosek o uzupełnienie nakazu.

    16 czerwca miną termin w czasie którego pozwany mógł złożyć sprzeciw
    (skargę?) na nakaz zapłaty. Od ponad tygodnia dzwonię do sądu i pytam o
    prawomocność wyroku, codziennie słyszałem "proszę zadzwonić jutro, ktoś
    musi to zaparafować".

    Dzisiaj zadzwoniłem i okazało się że sędzia ponownie rozpatruje pozew z
    powodu mojego wniosku o uzupełnienie kosztów sądowych...

    I tutaj pojawiają się pytania:
    - czy złożenie skargi na działanie sądu coś da?
    - czy mogę domagać się odszkodowania?

    Dodam iż mój dłużnik jest na granicy bankructwa i jeżeli szybko nie będę
    miał prawomocnego wyroku to mogę się pożegnać z pieniędzmi.. Każdy dzień
    się dla mnie teraz liczy, a sąd sobie za przeproszeniem jaja robi...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2008-06-26 12:03:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Po około 3 tygodniach sąd przysłał nakaz w którym zasądził koszty
    > takie jak przy postępowaniu nakazowym (czyli 1/4 tego co wpłaciłem).

    I bardzo dobrze zrobił.

    > Złożyłem wniosek o uzupełnienie nakazu.

    Źle zrobiłeś.3/4 opłaty dostajesz po tym jak nakaz się uprawomocni (art.
    art. 79 ust. 1 pkt 3c ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych).

    > Dzisiaj zadzwoniłem i okazało się że sędzia ponownie rozpatruje pozew z
    > powodu mojego wniosku o uzupełnienie kosztów sądowych...

    Jak złożyłeś wniosek o uzupełnienie, to masz skutki ... W końcu trzeba
    jeszcze oddalić twój bezzasadny wniosek o uzupełnienie nakazu.

    > I tutaj pojawiają się pytania:
    > - czy złożenie skargi na działanie sądu coś da?

    Oczywiście. Postępowanie w twojej sprawie będzie trwało jeszcze dłużej,
    bo będą się zajmować skargą.

    > - czy mogę domagać się odszkodowania?

    Niby za co? Z tego co piszesz postępowanie sądu jest prawidłowe.

    > Dodam iż mój dłużnik jest na granicy bankructwa i jeżeli szybko nie będę
    > miał prawomocnego wyroku to mogę się pożegnać z pieniędzmi.. Każdy dzień
    > się dla mnie teraz liczy, a sąd sobie za przeproszeniem jaja robi...

    Było się nie brać, za coś na czym się nie znasz. Albo wykonywać wezwania
    sądu, albo konsultować się z jakimś prawnikiem.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-06-26 12:38:48
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

    > Dodam iż mój dłużnik jest na granicy bankructwa i jeżeli szybko nie będę
    > miał prawomocnego wyroku to mogę się pożegnać z pieniędzmi.. Każdy dzień
    > się dla mnie teraz liczy, a sąd sobie za przeproszeniem jaja robi...

    Ale dostałeś w końcu nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym, czy
    upominawczym? Bo jeśli w nakazowym, to możesz iść do komornika i
    rozpocząć postępowanie zabezpieczające, nie czekając na klauzulę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-06-26 12:42:23
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Było się nie brać, za coś na czym się nie znasz. Albo wykonywać wezwania
    > sądu, albo konsultować się z jakimś prawnikiem.

    konsultowałem się z prawnikiem, ale z tego wszystkiego wynika że trzeba
    zmienić prawnika.. To on mi polecił złożenie wniosku o uzupełnienie
    nakazu zapłaty.

    Pojawia się pytanie - co teraz zrobić? Czekać na ustosunkowanie się sądu
    czy biec do sekretariatu z podaniem o wycofanie wniosku?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2008-06-26 12:43:13
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Ale dostałeś w końcu nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym, czy
    > upominawczym? Bo jeśli w nakazowym, to możesz iść do komornika i
    > rozpocząć postępowanie zabezpieczające, nie czekając na klauzulę.

    niestety dzięki pomyłce sądu w upominawczym...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2008-06-26 12:47:22
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

    > I bardzo dobrze zrobił.

    > Źle zrobiłeś.3/4 opłaty dostajesz po tym jak nakaz się uprawomocni (art.
    > art. 79 ust. 1 pkt 3c ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych).

    79 ust. 1 pkt. 2c

  • 7. Data: 2008-06-26 12:58:38
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    Dodatkowe pytanie do Liwiusza:
    w stopce masz informacje że skupujesz wierzytelności, powiedzmy że
    egzekucja komornicza jest bezskuteczna, czy takie wierzytelności też
    skupujecie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2008-06-26 13:05:44
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:
    > Dodatkowe pytanie do Liwiusza:
    > w stopce masz informacje że skupujesz wierzytelności, powiedzmy że
    > egzekucja komornicza jest bezskuteczna, czy takie wierzytelności też
    > skupujecie?

    Napisz na priv.

  • 9. Data: 2008-06-26 13:23:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > 79 ust. 1 pkt. 2c

    No tak. Nie wiem skąd mi sie przyplątał zły numer.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 10. Data: 2008-06-26 13:25:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > niestety dzięki pomyłce sądu w upominawczym...

    Jakiej pomyłce? Sam napisałeś że jedną fakturę miałeś niepodpisaną ...
    A jak powoływałeś się na niewykonanie ugody, to po coś załączał faktury ?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."