  • 1. Data: 2003-04-03 12:02:12
    Temat: pomozcie pilne
    Od: "Borys_Q" <b...@w...pl>

    mam do napisania prace na temat nieznajomosc prawa szkodzi znacie moze
    jakies konkretne przyklady gdy cos sie schzanilo bo ktos czegos niedoczytal
    nie wiedzial z gory dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2003-04-03 13:34:29
    Temat: Re: pomozcie pilne
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Borys_Q" <b...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > mam do napisania prace na temat nieznajomosc prawa szkodzi znacie moze
    > jakies konkretne przyklady gdy cos sie schzanilo bo ktos czegos
    niedoczytal
    > nie wiedzial z gory dzieki za pomoc

    poczytaj posty w tej grupie, szczegolnie ludzi, ktorzy wzieli jakis kredyt,
    poreczyli takowy komus itp. a znajdziesz multum przypadkow potwierdzajacych
    to ladne lacinskie powiedzonko.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 3. Data: 2003-04-03 18:50:42
    Od: Marcyś <m...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    kredyt,
    > poreczyli takowy komus itp. a znajdziesz multum przypadkow

    Dodam np. ludzi, którzy dla zaoszczędzenia
    kilku złotych na bilecie fałszują ważnośc różnych
    legitymacji (szczególnie studenci). Nie wiedzą,
    że to do 5 lat odpoczynku od stresów.

  • 4. Data: 2003-04-03 21:32:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moje kandydatury, to:

    1) Wszelkie kredyty w systemie argentyńskim. Spora część podpisujących umowę
    nie zdaje sobie sprawy z tego, że w szczególnym wypadku mogą spłacić kredyt,
    zanim go dostaną.

    2) Wiara w weksel jako papier wartościowy. Wiele osób widzi w tym dokumencie
    nadprzyrodzoną moc, która stawia go niemal na równi z gotówką. Bywają
    później rozczarowani, gdy się okazuje, że dłużnik nie chce go wykupić.

    3) Brak wiedzy o tym, co zrobić w wypadku przestępstwa. Wiele osób przy
    zakupach przez Internet, gdy okazuje się, że w paczce znajduje się cegła
    zamiast upragnionego telefonu komórkowego zamiast niezwłocznie udać się na
    Policję, próbuje różnych sztuczek. Gdy przekonują się, że to na nic i
    przychodzą na Policję, okazuje się, że już jest trochę za późno.

    4) Znikoma świadomość swoich praw ze strony pracowników. Ja wiem, że jest
    bezrobocie i ludzie łapią się jakiejkolwiek pracy, ale gdyby znali swoje
    prawa, to nie byłoby wielu problemów.

    5) Sprzedaż poza kasą fiskalną. Z reguły zarabia na tym właściciel firmy,
    natomiast w wypadku ujawnienia tego faktu karę płaci pracownik. A kara bywa
    i 1.500 zł. Zresztą przypadek ten poszerzyłbym o inne przypadki, gdy sprawcy
    popełniają przestępstwa z niewiedzy, że są to przestępstwa. A ponieważ nasze
    prawo jest cokolwiek zakręcone, więc dzieje się tak bardzo często.

  • 5. Data: 2003-04-04 16:33:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeszcze jedna kandydatura. Post kol. Homera
    b6juhd$j71$...@a...news.tpi.pl z 4.04.2003 g. 18:02. Jak to już ktoś
    napisał, ta grupa jest pełna przykładów.