  • 1. Data: 2006-11-12 20:36:45
    Temat: pomiar radaru
    Od: l...@p...gazeta.pl

    Witam,

    zapewne temat nie raz poruszany - jednakze nigdzie nie znalazlem
    jednoznacznej odpowiedzi na stawiany problem.
    Dzis wieczorem w terenie zabudowanym "zdjeto mnie na suszarke".
    Funkcjonariusz okazal mi pomiar - 79km/h - ok - moglo tyle byc
    faktycznie - nie probowalem tego kwestionowac i nie oto tu chodzi.
    Zapytalem wowczas czy ma dokument swiadczacy o legalizacji urzadzenia,
    ktory to zostal mi niezwlocznie okazany, jak rowniez na prosbe zostal
    mi okazany numer seryjny urzadzenia do sprawdzenia z dokumentem -
    wszystko sie zgadzalo.
    Zadalem wobec tego pytanie kolejne - jak dlugo pomiar jest trzymany
    przez radar - na to pytanie otrzymalem odpowiedz - dlugo, a nawet
    bardzo dlugo - moze do 5 a nawet 10 minut.
    spytalem wiec czy jest to mozliwe aby byl to pomiar nie moj tylko
    samochodu poruszajacego sie pare sekund przede mna - otrzymalem
    odpowiedz ze oczywiscei jest to mozliwe.
    Spytalem zatem jaka jest pewnosc, ze akurat ten pomiar jest mojego
    samochodu - na to pytanie otrzymalem odpowiedz - "czy przyjmuje Pan
    mandat, czy sprawe kierujemy do sadu grodzkiego?".

    Pytanie moje zatem brzmi - jak funkcjonariusz moze udowodnic, ze pomiar
    dotyczy wlasnie konkretnego samochodu ?

    P.S. byl to radar, nie fotoradar

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-12 20:40:10
    Temat: Re: pomiar radaru
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    l...@p...gazeta.pl napisał(a):
    > Pytanie moje zatem brzmi - jak funkcjonariusz moze udowodnic, ze pomiar
    > dotyczy wlasnie konkretnego samochodu ?

    Po prostu zezna przed sądem że pomiar dotyczył Twojego samochodu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-12 20:43:30
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    l...@p...gazeta.pl wrote:

    > Pytanie moje zatem brzmi - jak funkcjonariusz moze udowodnic, ze pomiar
    > dotyczy wlasnie konkretnego samochodu ?

    Wcisnie guzik a na wyswietlaczu pojawi sie czas od dokonania pomiaru...

    Jacek

  • 4. Data: 2006-11-12 20:44:00
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Pytanie moje zatem brzmi - jak funkcjonariusz moze udowodnic, ze pomiar
    > dotyczy wlasnie konkretnego samochodu ?

    Nie moze tego udowodnic w zaden sposob ... bo to nie fotoradar tylko
    radar. A sąd i tak przyzna mu racje, bo policjant ma zawsze racje :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2006-11-12 20:46:51
    Od: l...@p...gazeta.pl

    Czyli na dobrą sprawę nie potrzebny mu żaden pomiar - jak nawet
    nikogo nie złapie - również może wypisać mandat, wysłać go - a
    jak djdzie do rozprawy sądowej to zezna, że złapał - czy jest tu
    gzieś logika ?
    Czy nie musi mieć dowodu tak jak to ma miejsce przy fotoradarze
    (pomijam teraz dokładnosc i czytelnosc zdjec), przynajmniej jest to
    jakis dowod.

  • 6. Data: 2006-11-12 20:47:01
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Wcisnie guzik a na wyswietlaczu pojawi sie czas od dokonania pomiaru...

    Czas ustawiony w tym urządzeniu ... i co ? a ono uwzględnia chociaz czas
    letni/zimowy ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 7. Data: 2006-11-12 20:48:08
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > nikogo nie złapie - również może wypisać mandat, wysłać go - a
    > jak djdzie do rozprawy sądowej to zezna, że złapał - czy jest tu
    > gzieś logika ?

    Tak ... po prostu to funkcjonariusz zaufania publicznego :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2006-11-12 20:49:07
    Od: l...@p...gazeta.pl

    Ok - wszystko jasne - tylko ze ma to zastosowanie na "lotnisku" gdzie
    tylko ja sie poruszam a nie gdy co 3 sek. przejezdza samochod - wtedy
    nie jest w stanie udowodnic, ze to akurat ja ..

  • 9. Data: 2006-11-12 20:51:46
    Od: l...@p...gazeta.pl

    No i chyba mamy jakas dziure w prawie...
    bo jak na samo zeznanie sad moze wydac wyrok - czy dwdy sa niepotrzebne
    ?

    reasumujac - policjanci - nie fatygujcie sie - nie wychodzcie za biurek
    tylko rozsylajcie mandaty za przekroczenie predkosci - przeciez w
    sadzie i tak Wam uwierza - bez dowodow...:)

  • 10. Data: 2006-11-12 20:54:42
    Od: l...@p...gazeta.pl

    czyli logika jest brak logiki - to tak jak w reszcie naszych
    przepisow..:)