  • 1. Data: 2006-11-12 19:52:56
    Temat: umowa zlecenie, a urlop
    Od: " luna" <l...@g...pl>

    witam , mam podpisana umowe zlecenie na okres 1 roku. To umowa na okreslona
    kwote , platna w transzach misiecznych. Czyli musze pracowac 8 h dziennie 5
    dni w tyg i dostaje ta wlasnie kwote (w tym jest wliczony Zus). Problem taki
    ze nie przewidziano tam dni wolnych ! Czy ja mam jakies prawa co do urlopu ?
    Czy mam to odpracowywwaxc? Jak zapytalam szef powiedzial ,ze nie przwiduje
    tego umowa ,ale nie bede pokrzywdzona. Czy ja mam do prosic o kazdy dzien
    wolnego?????????

  • 2. Data: 2006-11-12 20:35:33
    Temat: Re: umowa zlecenie, a urlop
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik " luna" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego umowa ,ale nie bede pokrzywdzona. Czy ja mam do prosic o kazdy dzien

    Tak, jest to umowa cywilna i nawet gdyby w niej było, że masz wykonywać
    jakąś czynność 24h/dobę 7 dni w tygodniu to też im tak wolno.

    Sposób aby się od tego wywinąc, to np. pozew do sądu pracy o
    stwierdzenie stosunku pracy (o ile spełnione są wymagania formalne).

  • 3. Data: 2006-11-12 20:52:16
    Od: " luna" <l...@g...pl>

    ale praktycznie: urlop jest dobra wola mojego pracodawcy jak rozumiem, no
    ale czy ja musze to odpracowac? bo zmniejszyc pensji mi nie moga.

  • 4. Data: 2006-11-12 21:13:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > ale praktycznie: urlop jest dobra wola mojego pracodawcy jak rozumiem, no
    > ale czy ja musze to odpracowac? bo zmniejszyc pensji mi nie moga.

    Oj mogą. Ty nie masz pensji, Ty masz płacone za wykonaną usługę.
    Wystarczy, że zleceniodawca uzna, że nie wykonałaś zlecenia określonego w
    umowie
    i po zawodach - rachunku (bo takie będziesz wystawiać) ci może nie podpisać.

    Umowa zlecenie jest ok jak się trafi na porządnego zleceniodawcę, w
    przypadku gnojka - wyzyskiwacza, niestety ma on dużo więcej sposobów na
    nadużycia, niż w umowie o pracę.

  • 5. Data: 2006-11-12 21:54:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    luna wrote:
    > ale praktycznie: urlop jest dobra wola mojego pracodawcy jak rozumiem, no
    > ale czy ja musze to odpracowac? bo zmniejszyc pensji mi nie moga.

    Albo masz zlecenie, albo pensję i urlopy.

    Pensja i urlopy występują wyłącznie w umowach o pracę.

    To, co opisujesz, wygląda na umowę o pracę - i możesz ewentualnie iść z
    tym do sądu pracy, jeśli koniecznie chcesz.

  • 6. Data: 2006-11-12 23:39:56
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    luna napisał(a):
    > ale praktycznie: urlop jest dobra wola mojego pracodawcy jak rozumiem, no

    zleceniodawcy, nie pracodawcy
    urlop? jaki urlop?

    > ale czy ja musze to odpracowac? bo zmniejszyc pensji mi nie moga.

    odpracowac? pensji?

    czy ty przypadkiem normalnie nie pracujesz? :P

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stosunek_pracy

    "Do podstawowych cech stosunku pracy należą:
    * wykonywanie pracy określonego rodzaju,
    * podleganie kierownictwu pracodawcy,
    * wskazanie miejsca świadczenia pracy,
    * wskazanie czasu świadczenia pracy,
    * odpłatność."