  • 1. Data: 2006-11-12 15:20:37
    Temat: prawo wyborcze a drogowe
    Od: "xen" <x...@g...pl>

    chyba nie narusze ciszy wyborczej takim pytankiem:-))) ostatnio modne staly
    sie przewozone na przyczepce bilbordy kandydatow na radnych, prezydentow
    miast. dzis widzialem na jednym z parkingow - na ktorym sa wymalowane
    stanowiska do parkowania, ze stoi zaparkowany busik wraz z przyczepka, na
    ktorym stoi bilbord kandydata. busik stoi na parkingu, tyle jednak, ze
    zajmuje 6 stanowisk - bo stoi " w poprzek" tych stanowisk. gdyby zechcial
    stanac wzdluz, to przyczepka wystawalaby na ulice. i tu nasuwaja mi sie
    pytanka:

    1. czy takie zaparkowanie jest prawidlowe?
    2. jesli nie - to czy policja lub straz miejska moga nakazac usunac ten
    pojazd? jesli tak by nakazali - to samochod poruszajacy sie z bilbordem
    bedzie naruszal cisze wyborcza:-)))

    pozdr

  • 2. Data: 2006-11-12 17:52:11
    Temat: Re: prawo wyborcze a drogowe
    Od: smogg <smogg9@USUN_TOop.pl>

    > 1. czy takie zaparkowanie jest prawidlowe?

    chyba nie...

    > 2. jesli nie - to czy policja lub straz miejska moga nakazac usunac ten
    > pojazd? jesli tak by nakazali - to samochod poruszajacy sie z bilbordem
    > bedzie naruszal cisze wyborcza:-)))

    zakryliby reklamy i juz :)

    --
    [pozdro] [smogg] [gg#3145741] [@ NO_SPAM protection]

    [Najnowsze badania wykazują, że 3 na 10 Polaków]
    [żyje w stresie... pozostałych 7 - za granicą. ]

  • 3. Data: 2006-11-12 19:20:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xen" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    To, czy pojazd narusza przepisy prawa zależy od tego, czy w miejscu,w którym
    widziałeś ten samochód znaki drogowe określają sposób parkowania. Jeśli wyznacza
    to znak pionowy albo pasy wyznaczone na jezdni, to kierujący pojazdem narusza
    dyspozycję art. 46.4 Prawa o Ruchu drogowym, co w dalszej konsekwencji stanowi
    wykroczenie opisane w art. 92 kw.

    Nakazać odjazd pewnie by było ciężko, bo nie spodziewam się, by tam przez cały
    dzień ktoś siedział w tym samochodzie. Podstaw do odholowania - tego co
    piszesz - nie było. Zostaje mandat albo wniosek o ukaranie do sądu.