  • 1. Data: 2011-08-08 18:11:00
    Temat: polityk kłamie - prawo prasowe?
    Od: jan <j...@m...email>

    Czy osoba fizyczna może - skutecznie - zwrócić się do lokalnej TV z
    żądaniem podania sprostowania jeśli polityk (burmistrz) w jakimś jej
    programie podał nieprawdziwą informację?

    Art. 31 ust. 1 ustawy- Prawo prasowe ( Dz. U. 84.5.24 z późn. zm.)
    proszę o zamieszczenie sprostowania nieprawdziwych informacji zawartych
    w .....
    Jeśli nie to....
    Czy urząd będzie musiał na swojej stronie internetowej zamieścić
    zamieścić sprostowanie w powyższej sprawie?

  • 2. Data: 2011-08-08 18:17:16
    Temat: Re: polityk kłamie - prawo prasowe?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/8/2011 1:11 PM, jan wrote:
> [...]
    > Jeśli nie to....
    > Czy urząd będzie musiał na swojej stronie internetowej zamieścić
    > zamieścić sprostowanie w powyższej sprawie?

    a to TV skłamała czy polityk?
    ze sprostowaniem zwroc sie do polityka nie do TV.

  • 3. Data: 2011-08-08 19:28:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-08 20:17, witek pisze:

    > a to TV skłamała czy polityk?
    > ze sprostowaniem zwroc sie do polityka nie do TV.

    Żarty żartami, ale z tego niezłą zadymę można by zrobić :-)

  • 4. Data: 2011-08-09 16:26:52
    Od: jan <j...@m...email>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 13:17:16 -0500, witek napisał(a):

    > a to TV skłamała czy polityk?
    > ze sprostowaniem zwroc sie do polityka nie do TV.

    No tak skłamał polityk, ale gdzieś musi zamieścić sprostowanie :)

  • 5. Data: 2011-08-09 16:30:35
    Od: jan <j...@m...email>

    Dnia Mon, 08 Aug 2011 21:28:02 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Żarty żartami, ale z tego niezłą zadymę można by zrobić :-)

    Nie chodzi o robienie zadymy tylko o nauczenie polityków
    odpowiedzialności za słowa. Zwłaszcza, że wielu ludzi łyka jak flamingi
    to co ogląda w TV. Jeśli np. pani Burmistrz mówi, że w ciągu roku
    bezrobocie w Gminie spadło o 2% a ty wchodzisz na stronę z oficjalnymi
    statystykami i widzisz co innego (zresztą prywatnie rzeczona pani
    przyznaje ci racje) to chyba oczywiste, że powinna to "odszczekać" przed
    forum przed którym skłamała.

  • 6. Data: 2011-08-09 17:04:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/9/2011 11:26 AM, jan wrote:

    > No tak skłamał polityk, ale gdzieś musi zamieścić sprostowanie :)

    w tych mediach, w ktorych skłamał.

    swoja szosą czy ktos wie czy ziobro juz zapłacił za ogłoszenie za
    garlickiego

  • 7. Data: 2011-08-09 18:40:52
    Od: jan <j...@m...email>

    > w tych mediach, w ktorych skłamał.

    a jakaś podstawa prawna? bo w prawie prasowym nic takiego bezpośrednio
    się odnoszącego nie znalazłem. I co jeśli wyśle pisemko, a zostanę olany
    - pozostaje tylko sprawa do sądu rejonowego?