  • 1. Data: 2020-12-16 13:00:20
    Temat: policjanci pobili
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-policjanci-za
    trzymani-przez-biuro-spraw-wewnetrznych-mieli-p,nId,
    4930402

    "Dwaj funkcjonariusze z Komendy Miejskiej w Tychach zostali zatrzymani
    przez Biuro Spraw Wewnętrznych Policji. Sprawa ma związek z pobiciem
    bezdomnego podczas policyjnej interwencji.

    Śledztwo w Tychach wszczęto w oparciu o artykuły dotyczące
    przekroczenia uprawnień i bezprawnego użycia przemocy wobec
    poszkodowanego."

    To chyba to

    https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,259307
    21,dzielnicowy-skatowal-bezdomnego-prokuratura-jest-
    sledztwo.html

    "Do zdarzenia miało dojść 11 kwietnia, w Wielką Sobotę, na osiedlu D w
    Tychach. Na ławce przed jednym z bloków spał 47-letni bezdomny.
    Mężczyzna od dłuższego czasu na dziko pomieszkiwał w osiedlowych
    śmietnikach czy klatkach schodowych. Kiedy bezdomny spał na ławce,
    natknął się na niego patrol złożony z dwóch dzielnicowych.

    - Jeden z nich powiedział, że mam spierd...ć z jego terenu w stronę
    lasu - zeznał śledczym bezdomny. Z relacji mężczyzny wynika, że zebrał
    się z ławki, przekroczył DK1 i zgodnie z sugestią mundurowego poszedł
    w stronę lasu. Po chwili przyjechał tam radiowóz, z którego wysiedli
    dwaj policjanci. Jeden z nich miał zaatakować i skatować bezdomnego
    pałką. Drugi z funkcjonariuszy miał się temu biernie przyglądać.

    Pobity 47-latek trafił do szpitala w Katowicach Murckach. Lekarze
    stwierdzili, że ma połamane palce u rąk, urazy klatki piersiowej oraz
    złamane żebra - wylicza prokurator Stalmach. Z opinii medycznej
    wynika, że urazy mogły powstać w wyniku uderzania pałką.

    Pobity bezdomny powiedział śledczym, że poszedł na komendę, gdzie
    chciał się spotkać z dzielnicowym, który miał go pobić i złożyć na
    niego zawiadomienie.

    - Mężczyzna przyszedł i pytał o dzielnicowego, ale jego stan
    wskazywał, że jest nietrzeźwy. Nie było wiadomo, o co mu chodzi, na
    pewno nie było jednak mowy o tym, iż chciał złożyć jakiekolwiek
    zawiadomienie o przestępstwie - wyjaśnia aspirant sztabowa Barbara
    Kołodziejczyk, rzeczniczka prasowa Komendy Miejskiej Policji w
    Tychach.

    Kilka dni po zdarzeniu do komendy przyszedł list napisany przez
    świadka, który opisał pobicie bezdomnego. O szczegółach zdarzenia miał
    słyszeć od pokrzywdzonego. To pismo zainicjowało wszczęcie
    prokuratorskiego śledztwa.

    - BSW dotarło do nadawcy listu, został już przesłuchany. Zeznania
    złożył także 47-latek. Podtrzymał wersję o pobiciu przez
    dzielnicowego - mówi prokurator Stalmach.

    Na polecenie śledczych oficerowie BSW zabezpieczyli nagrania z
    miejskiego monitoringu. Sprawdzają, czy kamery objęły bezdomnego
    idącego w stronę lasu za DK1, a następnie jadący w tamtą stronę
    radiowóz z policjantami. Dodatkowo do badań biologicznych
    zabezpieczono radiowóz i pałkę dzielnicowego, a także przeszukano
    pomieszczenia służbowe w komendzie. "

    Sledztwa jakies 7 miesiecy, ale jest skutek.

    Tylko nie rozumiem czemu przekroczenie uprawnien, a nie zwyczajne
    pobicie ?
    Lub pobicie i przekroczenie uprawnien.

    Choc w sumie to wiem - policjant moze pałować ludzi, przeciez od tego
    jest.
    Ale tylko tych, ktorych mu wladza wskaze :-)

    P.S. Dziwnie troche sprawa opisana ... zwykla pismacka nierzetelnosc,
    czy bezdomny chcial jakies odszkodowanie od dzielnicowego ?

    J.

  • 2. Data: 2020-12-16 14:01:09
    Temat: Re: policjanci pobili
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Dec 2020 13:00:20 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > dwaj policjanci. Jeden z nich miał zaatakować i skatować bezdomnego
    > pałką. Drugi z funkcjonariuszy miał się temu biernie przyglądać.

    Julki narzekają, że są pałowane z przyczyn politycznych, a to tylko taka
    ludzka potrzeba, żeby kogoś zmasakrować. Inni zbierają znaczki albo łowią
    ryby, a milicjanci mają po prostu takie hobby.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl