  • 1. Data: 2020-12-15 16:29:11
    Temat: termin rozprawy
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Jeśli moje pytanie jest naiwne lub głupie to przepraszam, ale próbuję
    zrozumieć sytuację, że jak składałem pozew to czekałem półtora roku na
    rozprawę, a jak składane są papiery w sprawie Kucharski-Lewandowski to z
    mediów widzę, że sąd decyzje podejmuje w terminach kilkutygodniowych. To
    dość świeża sprawa:

    "Sąd uwzględnił część zażaleń Cezarego Kucharskiego: uchylił dozór
    policyjny i zakaz opuszczania kraju, zmniejszył poręczenie majątkowe z
    ponad 4 mln złotych do pół miliona złotych. Ale nie oceniał, czy doszło
    do gróźb karalnych wobec Roberta Lewandowskiego. - Salomonowe
    rozwiązanie - mówi adwokat Kucharskiego Oskar Sitek. - Merytorycznego
    rozstrzygnięcia nie ma, ale sąd uznał duże prawdopodobieństwo, że groźby
    były"

    Temat może generować podśmiechujki w stylu "gdybyś był Lewandowskim to
    też miałbyś krótkie terminy" itp. :) Ale chciałbym to zrozumieć od
    strony formalnej: czy termin rozprawy od czegoś zależy poza liczbą spraw
    w sądzie i liczbą dostępnych mocy przerobowych w togach?

    JaceK

  • 2. Data: 2020-12-15 16:39:15
    Temat: Re: termin rozprawy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2020 o 16:29, JaceK pisze:

    Rozprawa w sprawie środków zapobiegawczych ma wysoki priorytet. W końcu
    dotyczy naruszenia czyjejś wolności. Najwyższy ma ta w sprawie
    zatrzymania., Bywa, że sąd się w niedzielę zbiera. Wyobraź sobie, że
    ktoś półtora roku siedzi w areszcie, bo sąd się nie zebrał.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-12-15 17:21:06
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 15.12.2020 16:39, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > zatrzymania., Bywa, że sąd się w niedzielę zbiera. Wyobraź sobie, że
    > ktoś półtora roku siedzi w areszcie, bo sąd się nie zebrał.

    Oki, dziękuję, nie wiedziałem o priorytetach.

    JaceK

  • 4. Data: 2020-12-15 17:23:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaceK" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >groźby były"

    >Temat może generować podśmiechujki w stylu "gdybyś był Lewandowskim

    Zazalenie - inny tryb, inna sprawa, inna terminy.
    Poza tym to nie sprawa cywilna, tylko karna - wiec znow inny tryb.

    Czy inne terminy ... poczekaj, az sie skonczy.
    Zobaczymy, kiedy prokurator sledztwo skonczy, kiedy sad wyznaczy
    pierwsza rozprawe, kiedy sie proces skonczy, ile poczekaja na apelacje

    A tak w ogole to jakas rozmowa zostala nagrana w styczniu, a
    Kucharskiego zatrzymano w pazdzierniku:
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/cezary-kuc
    harski-vs-robert-lewandowsk-nagranie-rozmowy/xfdhbr2

    Wiec 10 miesiecy Lewandowski zwlekal.

    Wychodzi na to, ze wzglednie szybko to Lewandowskiego w prokuraturze
    obsluzyli.
    Nie tak, jak tego od wiezy Kaczynskiego :-)

    >Ale chciałbym to zrozumieć od strony formalnej: czy termin rozprawy
    >od czegoś zależy poza liczbą spraw w sądzie i liczbą dostępnych mocy
    >przerobowych w togach?

    A teraz to ponoc komputer losuje :-)

    J.