  • 1. Data: 2003-07-02 06:31:04
    Temat: polecenie sluzbowe (poswiadczenie nieprawdy?)
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    prosze o w miare szybka interpretacje (mam czas do 12.00) i podpowiedz
    jak postepowac, jakis czas temu kolega ulegl wypadkowi wracajac z pracy,
    pracowalimy wtedy w soboty i niedziele, wypadek nie zostal
    zakwalifikowany jak wypadek w drodze do domu jednakze wszyscy
    podpisalismy protokoly zeznan zgodnie z procedura powypadkowa, a teraz
    otrzymalismy droga elektroniczna:

    -----------
    "Proszę o przesłanie mi 3 poprawionych list obecności, każdy pracownik
    na oddzielnej liście obecności do godz. 12.00 w wersji elektronicznej, a
    do końca tygodnia pocztą.

    Jest to polecenie służbowe, które należy bezwzględnie wykonać."
    -----------

    polecenie trzeba wykonac jednak ja to interpretuje jako wymuszenie
    poswiadczenia nieprawdy, interesuje mnie czy takiego maila traktowac
    jako polecenie sluzbowe czy zazadac polecenia na pismie, a moze siedziec
    cicho tylko doniesc do jakiejs instytucji, na pracy mi zalezy i nie
    chcialbym jej stracic jednak chcialbym sie jakos zabezpieczyc

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 2. Data: 2003-07-02 09:28:49
    Temat: Re: polecenie sluzbowe (poswiadczenie nieprawdy?)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli zależy Ci na pracy, to ewentualnie donieść po cichu. Jeśli nie jesteś
    żołnierzem, albo innym mundurowym, to polecenie przełożonego i tak nie
    zwalnia Cię od odpowiedzialności za popełnienie przestępstwa, więc nie ma
    znaczenia w jakiej formie zostało wydane.

  • 3. Data: 2003-07-02 09:57:51
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli zależy Ci na pracy, to ewentualnie donieść po cichu.

    zalezy, ale czy np. PIP uhonoruje potrzebe anonimowosci?

> [...]
    > zwalnia Cię od odpowiedzialności za popełnienie przestępstwa, więc nie ma
    > znaczenia w jakiej formie zostało wydane.

    nie jestem, chodzilo mi raczej o mozliwosc udowodnienia wydania takiego
    polecenia w razie koniecznosci

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 4. Data: 2003-07-02 13:06:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | zalezy, ale czy np. PIP uhonoruje potrzebe anonimowosci?

    Jak wyślesz anonim, to nie będą mieli innego wyjścia. Albo wyślij to do
    Policji i zastrzeż, że dane wyłacznie do użytku służbowego. Tu raczej dane
    nie powinny wyjść.

    | nie jestem, chodzilo mi raczej o mozliwosc udowodnienia wydania takiego
    | polecenia w razie koniecznosci

    A w jakim celu? Chyba by się bardziej pogrążyć i udowodnić sobie i światu,
    że robiłeś to celowo i z premedytacją, wiedząc po co ktoś fałszował te
    listy. W ten sposób, to łapiesz się nie tylko na zarzut fałszowania
    dokumentu, ale i pomocnictwo w wyłudzeniu odszkodowania. Chcesz zbierać
    dowody przeciwko sobie.

  • 5. Data: 2003-07-03 05:27:49
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > listy. W ten sposób, to łapiesz się nie tylko na zarzut fałszowania
    > dokumentu, ale i pomocnictwo w wyłudzeniu odszkodowania. Chcesz zbierać

    jasna sprawa, zakladajac jednak, ze nabieram wody w usta a sprawa
    wyjdzie przy innej okazji, co wtedy?

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 6. Data: 2003-07-03 15:16:10