  • 1. Data: 2004-11-18 13:02:46
    Temat: podział dzialki
    Od: "Wiktor" <w...@p...wp.pl>

    Witam
    Kiedyś otrzymałem od Was bardzo pomocne informacje więc może i tym razem coś
    pomożecie.
    Problem wyglada następująco. Rodzice są właścicielami działki budowlanej
    położonej w małej miejscowości, na połowie dziąłki leży nieruchomośc, dom
    będący w stanie rozbudowy(zalane fundamenty z boku domu powstaje nowy
    budynek) i zabudowania gospodarcze. Rodzice chcieliby rozdzielić działkę i
    nowopowstający budynek przepisać na siostrę pozostałą częśc działki na mnie.
    Otrzymałem informację od geodety gminnego że weszły nowe przepisy
    zabraniające takiego podziału i jakiegokoslwiek podziału działek. Jak jest w
    rzeczywistości, czy naprawde niema możliwości rozdzieleniea działki.
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie pozdrawiam
    Wiktor

    ---

  • 2. Data: 2004-11-18 15:25:07
    Temat: Re: podział dzialki
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

> [...]
    > rzeczywistości, czy naprawde niema możliwości rozdzieleniea działki.
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie pozdrawiam
    Dużo ci nie pomogę, ale skoro nikt jeszcze nie zajął stanowiska w pow.
    sprawie, to pozwolę sobie na "gdybanie". Wydaje mi sie, że zmiany o których
    wspominał ci geodeta dotyczą pewnej powierzchni działek. W wyniku podziału
    nie mogą powstawać działki mniejsze niż powierzchnia "x". Nie będę rzucała
    liczbami, bo zupełnie nie pamiętam jakie wielkości wchodziły tu w grę, ale
    sama mam współwłasność działki, którą chcę podzielić i też takie informacje
    do mnie dotarły. W wyniku podziału mojej wspólwłasności powstałyby trzy
    działki: 1200 m kw., 600 m kw. i 600 m kw. Któryś ze współwłaścicieli,
    któremu przypadłaby jedna z mniejszych działek próbował przeciwstawić się
    podziałowi, argumentując właśnie w ten sposób, że powstałe działki będą
    mniejsze niż przewiduje np.prawo budowlane. O ile pamiętam, finał był taki,
    że po sprawdzeniu w Wydziale Geodezji odpowiedniej gminy okazało się, że ta
    minimalna powierzchnia działki to mniej niż 600 m kw., ale nie pamietam ile
    (450 m kw.?).
    Też jestem ciekawa odpowiedzi osób zorientowanych dokładnie w temacie.
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 3. Data: 2004-11-18 16:35:13
    Od: "szkodnik" <s...@s...gov.pl>

    Jak jest w
    > rzeczywistości, czy naprawde niema możliwości rozdzieleniea działki.
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie pozdrawiam

    Chyba chodzi o brak planu miejscowego w oparciu o który dokonuje się
    podziałów nieruchomości. Właśnie weszła nowa ustawa która unieważnia
    niektóre plany miejscowe w niektórych gminach.

  • 4. Data: 2004-11-19 22:05:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004, Graszka wrote:

    >+ Otrzymałem informację od geodety gminnego że weszły nowe przepisy
    >+ > zabraniające takiego podziału i jakiegokoslwiek podziału działek.

    Dwie różne sprawy: co do JAKIEGOKOLWIEK podziału był
    artykuł w RP, jest dostępny u ministra infrastruktury:
    http://www.mi.gov.pl/moduly/prasa/resortowy.php?id_i
    nf=16030&opcja=pokaz&rok=2004&miesiac=11&dzien=2#lin
    k16030

    Co do OGRANICZĘŃ:

    >+ Dużo ci nie pomogę, ale skoro nikt jeszcze nie zajął stanowiska w pow.
    >+ sprawie, to pozwolę sobie na "gdybanie". Wydaje mi sie, że zmiany o których
    >+ wspominał ci geodeta dotyczą pewnej powierzchni działek.

    ...AFAIK tak.
    Ale nie "600 mkw w całym kraju" :)
    Zdaje się że od czegoś to zależy - na pewno plan może przewidywać
    odrębne limity, bo zdaje mi się że widziałem artykuł w którym była
    mowa o przypadku wyraźnie większej nieruchomości "niepodzielnej".
    Niemniej... głowy nie dam ile tam było. Sam "dolny limit" może
    wystąpić...dobrze gadasz AFAIK...

    >+ Też jestem ciekawa odpowiedzi osób zorientowanych dokładnie w temacie.

    ...nie jestem "dokładnie zorientowany" jakby co :)

    pozdrowienia, Gotfryd