eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopodwójna opłata za wydanie VAT25 (dot. samochodu sprowadzonego) - pytanie › Re: podwójna opłata za wydanie VAT25 (dot. samochodu sprowadzonego) - pytanie
    From: Waldemar <w...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podwójna opłata za wydanie VAT25 (dot. samochodu sprowadzonego) -
    pytanie
    Date: Thu, 17 Nov 2005 00:28:43 +0100

    Użytkownik XHS napisał:
    > Witam!
    >
    > Jak to jest, że US pobierają podwójną opłatę (2x150 PLN) za wydanie
    > deklaracji VAT25 niezbędnej do rejestracji w Wydziale Komunikacji, jeśli na
    > umowie kupna-sprzedaży widnieje dwóch właścicieli (kupujących)...
    >
    > przecież przedmiotem jest zwolnienie z VATu jednego pojazdu...
    >
    > i to obserwuję w tym roku
    >
    > w zeszłym roku (sierpień 2004) rejestrowalem 2 inne samochody na
    > współwłasność i US tylko raz pobrał ową opłatę....
    >
    > Bez sensu :/
    > ukryty podatek... że niby ma się być zwolnionym z VATu, a tu trzeba 150 PLN
> [...]
    Należy wspomnieć, że 150 zł jest wpłacane na konto gminy, a nie urzędu
    skarbowego. Z tego co wiem to na deklaracji VAT - 24 należy podać jedną
    osobę kupującą, a po wizycie w wydziale komunikacji należy udać się ze
    współwłaścicielem pojazdu do US w celu zadeklarowania wspólnika
    (deklaracja PCC - 1 i PCC - 1A).

    Podatek zapłacimy, gdy sprowadzamy pojazd na potrzeby działalności gosp.
    (deklaracja VAT - 23). O innych "ukrytych" nic mnie nie wiadomo.

    Jeśli chodzi o podstawę prawną to każy sobie rzepkę skrobie.. ;)

    Pzd, Waldemar