  • 1. Data: 2005-04-05 13:10:33
    Temat: podatek od dyskonta przy obligacjach ze spadku
    Od: "asia.kopiczynska" <a...@N...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące podatku od dyskonta przy wykupie obligacji
    nabytych w drodze spadku.

    Zmarł mój tato. Jeszcze za zycia wykupił obligacje w banku PKO SA oraz
    PKO BP. Kilka dni temu nastąpił termin wykupu obligacji.
    Ja i moja mama nabyłysmy spadek droga sądową, opłaciłysmy podatek od
    spadku(w tym od obligacji) w US.
    Podczas proby wykupu obligacji okazało się, że obydwa banki chca nam
    naliczyc podatek Belki (z tym sie zgadzam),
    natomiast PKO SA chce dla mnie jeszcze naliczyc podatek od dyskonta.
    Mojej mamie nie chce go naliczyc, bo rodzice mieli wspolnosc majatkową.

    Makler nas obługujacy nie potrafił podac nawet podstawy prawnej,
    mowiac,ze nie On to wylicza, tylko centrala w Warszawie.
    Wiedział tylko, że aby obliczyc podatek chca przyjac, że nabyłam
    obligacje po wartosci zerowej , czyli podatek od dyskonta =0-100

    Nie rozumiem dlaczego jeden bank chce od tego samego typu obligacji
    naliczyc podatek od dyskonta a drugi nie. Oba banki przeciez powinny sie
    opierac na tej samej ustawie.
    Na razie wysyłałam pismo do banku z prośba o podanie podstaw prawnych do
    naliczenia podaktu od dyskonta.
    Ale ciekawi mnie ktory bank sie myli, a ktory ma racje? Czy spotkaliście
    sie juz z taka sytuacja?

    Pozdrawiam
    Aśka