  • 1. Data: 2002-12-01 18:29:19
    Temat: podatek
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry!
    Od kilku dni prowadzę działalność gospodarczą-usługi transportowe i nie zgadzam
    się ze stanowiskiem Min.Fin.i uchwałą rady m.Chełma że należy odprowadzić
    podatek /drogowy/ za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t / masa
    pojazdu 2t + dopuszczalna ładowność do 1,5t / skoro przepis /Dz.U z
    2002r.Nr.9, poz.84/ mówi ,że opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych
    podlegają pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t i poniżej
    12t. / w/w pojazd jest do 3,5t /
    Jeżeli mam rację to proszę o podpowiedź jak ją udowodnić????????bez narażania
    się na koszty!
    Nie jestem prawnikiem ale uważam ,że w tym przypadku- podatku lokalnego nie
    powinienem odprowadzić ponieważ stwierdzenie "od" według mnie oznacza powyżej
    tego ciężaru a nie -do tego ciężaru włącznie. Według mnie przepis jest
    sformułowany niejasno a powinien.Proszę o podpowiedź czy moja interpretacja
    tego przepisu jest właściwa i kto może wydać ostateczną decyzję w tej
    sprawie.

    z poważaniem
    j...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-12-01 18:51:23
    Temat: Re: podatek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Niestety nie masz racji. Pojęcie "od" oznacza, że włącznie z 3,5 tony. Gdyby
    tak nie było, to byłoby powiedziane "powyżej", jak to na przykład ma miejsce
    na znakach itd.
    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-01 20:04:36
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > tak nie było, to byłoby powiedziane "powyżej", jak to na przykład ma miejsce

    Dokładnie. Wniosek taki można też wysnuć na podstawie art. 10 ustawy o podatkach
    i opłatach lokalnych i zastosowanych tam sformułowaniach - "od 3,5 ton do 5,5
    ton włącznie", a nastepnie "powyżej 5,5 ton". Gdyby rzeczywiście chodziło o
    opodatkowanie sam. ponad 3,5 tony ustawodawca użyłby zwrotu "powyżej" a nie
    "od". Myślę więc, że w tym przypadku nie obejdzie się bez płacenia.

    pozdrawiam

    Ciacho