  • 1. Data: 2002-12-01 18:29:18
    Temat: podatek
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry!
    Od kilku dni prowadzę działalność gospodarczą-usługi transportowe i nie zgadzam
    się ze stanowiskiem Min.Fin.i uchwałą rady m.Chełma że należy odprowadzić
    podatek /drogowy/ za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t / masa
    pojazdu 2t + dopuszczalna ładowność do 1,5t / skoro przepis /Dz.U z
    2002r.Nr.9, poz.84/ mówi ,że opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych
    podlegają pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t i poniżej
    12t. / w/w pojazd jest do 3,5t /
    Jeżeli mam rację to proszę o podpowiedź jak ją udowodnić????????bez narażania
    się na koszty!
    Nie jestem prawnikiem ale uważam ,że w tym przypadku- podatku lokalnego nie
    powinienem odprowadzić ponieważ stwierdzenie "od" według mnie oznacza powyżej
    tego ciężaru a nie -do tego ciężaru włącznie. Według mnie przepis jest
    sformułowany niejasno a powinien.Proszę o podpowiedź czy moja interpretacja
    tego przepisu jest właściwa i kto może wydać ostateczną decyzję w tej
    sprawie.

    z poważaniem
    j...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-12-01 19:45:47
    Temat: Re: podatek
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    interpretacja
    > tego przepisu jest właściwa i kto może wydać ostateczną decyzję w tej

    IMO przepis ten dotyczy takze samochodiw o dop. masie calkowitej do 3,5t
    Inaczej byloby gdyby uzyto zwrotu: powyzej... , a jest od...

    Pozdrawiam

    Baton