  • 1. Data: 2002-12-01 18:15:21
    Temat: podatek lokalny od środków transportowych
    Od: j...@p...onet.pl

    Dzień dobry!
    Od kilku dni prowadzę działalność gospodarczą-usługi transportowe i nie zgadzam
    się ze stanowiskiem Min.Fin.i uchwałą rady m.Chełma że należy odprowadzić
    podatek /drogowy/ za pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t / masa
    pojazdu 2t + dopuszczalna ładowność do 1,5t / skoro przepis /Dz.U z
    2002r.Nr.9, poz.84/ mówi ,że opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych
    podlegają pojazdy ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t i poniżej
    12t. / w/w pojazd jest do 3,5t /
    Jeżeli mam rację to proszę o podpowiedź jak ją udowodnić????????bez narażania
    się na koszty!
    Nie jestem prawnikiem ale uważam że w tym przypadku- podatku lokalnego nie
    należy odprowadzić ponieważ stwierdzenie "od" według mnie oznacza powyżej tego
    ciężaru a nie do tego ciężaru włącznie. Uważam,ze przepis jest sformułowany
    niejasno a powinien.Proszę o podpowiedź czy moja interpretacja tego przepisu
    jest właściwa i kto może wydać ostateczną decyzję w tej
    sprawie.
    z poważaniem
    j...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-12-01 21:43:12
    Temat: Re: podatek lokalny od środków transportowych
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    przepisu
    > jest właściwa i kto może wydać ostateczną decyzję w tej
    Nie trzeba być prawnikiem i nim nie jestem, ale skoro jest wskazany pewien
    przedział i ma granicę i jest to wskazane OD to właśnie to OD jest tym
    miejscem od którego coś się zaczyna w twoim przypadku te 3,5 ton. Jeśli
    ustawodawca by chciał aby było powyżej to by to napisał chyba to jest
    całkiem jasne. Niektóre stwierdzenia są całkiem jasne jak na siłę będziesz
    chciał sobie udowodnić to pewnie SOBIE udowodnisz. Pytanie zadaj najlepiej
    dziecku które uczy się na zbiorach- twój samochód to wielkości do 3,5
    tony(suma 2t samochód+1,5t ładunek bo taki jest dopuszczalny), granicą jest
    ta wielkość i należy do tego zbioru i drugi zbiór od przepis prawa od 3,5
    tony gdzie też ta wartość wchodzi (są części wspólne ???) jeśli istnieją
    części wspólne to stosuje się.
    To jest moja logika i tylko logika a prawo i tak zawsze jest po stronie
    silniejszego ;) .