  • 1. Data: 2002-12-01 14:18:18
    Temat: Przelewy z ZUS-u do funduszu emerytalnego
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    Witam serdecznie!

    Nie jestem pewien, czy to odpowiednia grupa, ale może spróbuję.
    Ostatnio przeglądałem roczne raporty z Commerciala no i przypomniało
    mi się, że w 1999 roku z ZUS-u na moje konto emerytalne nie wpłynęły
    dwie składki. Nie wpłynęły aż do dzisiaj, mimo że mój zakład pracy
    wpłacił je (posiadam miesięczne raporty). Zastanawiam się co z tym
    zrobić. Czy interweniować w ZUS-ie? A może nie upominać się o nie
    jeszcze przez jakiś czas? W końcu ZUS będzie musiał zapłacić te
    składki z całkiem pokaźnymi odsetkami?
    Co radzicie zrobić w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2002-12-02 07:10:28
    Temat: Re: Przelewy z ZUS-u do funduszu emerytalnego
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olo" <a...@N...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    : Witam serdecznie!
    :
[...]

    Witam
    Ja bym się na Twoim miejscu tym zainteresował. Samo niekoniecznie się to
    rozwiąże. Wystarczy, że twój zakład się pomylił w tych dokumentach i już po
    przesyłce pieniedzy.
    Idź do Twojego ZUS i tam zapytaj. Możesz wziąść RMUA iten druk z
    commercial. Dostaniesz druczek do wypełnienia, a potem przyślą Ci pisemną
    odpowiedź. Możesz też zgłosić to w zakładzie, wtedy księgowy powinien
    sprawdzić, czy wszystkie dokumenty za ten okres były poprawne.
    Czekanie może nic niedać. Słyszałem, że niedługo ZUS ma zamknąć ten okres
    rozliczeniowy i już nie będzie się dało nic prostować.

    PawełJ

  • 3. Data: 2002-12-02 11:09:19
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Olo" <a...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > zrobić. Czy interweniować w ZUS-ie? A może nie upominać się o nie
    > jeszcze przez jakiś czas? W końcu ZUS będzie musiał zapłacić te

    wyślij listem poleconym lub złóż osobiście pisemko do ZUS
    zwykle załatwiają sprawę (czasami piszą, że nie mogą odszukać składki,
    czasami przekazują do twojego oddziału ZUS, ale zwykle składki się znajdują)
    jak nic nie zrobisz to się po jakimś czasie składki po prostu przedawnią

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2002-12-02 19:09:41
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    No cóż... Chyba rzeczywiście się tym zainteresuję.
    W międzyczasie zadzwoniłem na infolinię Commerciala no i dowiedziałem
    się dwóch ciekawostek:
    1. Brak wpłaty składki nie ulega przedawnieniu (a więc ZUS nie może ot
    tak sobie zamknąć okres rozliczeniowy i spać spokojnie).
    2. Rzeczywiście, z reguły składki się znajdują, jednak podobno ZUS
    przelewa je bez odsetek.
    Na moje pytanie "dlaczego bez odsetek" odpowiedź brzmiała: "a co im
    można zrobić?"
    Odpowiedziałem: "podać do sądu".
    No i dowiedziałem się: "jeszcze nikt nie próbował...".
    Po prostu ręce opadają...

    Pozdrawiam
    Olo

  • 5. Data: 2002-12-03 07:40:21
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Olo" <a...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
    [.......]
    > 2. Rzeczywiście, z reguły składki się znajdują, jednak podobno ZUS
    > przelewa je bez odsetek.

    czasami z odsetkami

    > Na moje pytanie "dlaczego bez odsetek" odpowiedź brzmiała: "a co im
    > można zrobić?"
    > Odpowiedziałem: "podać do sądu".
    > No i dowiedziałem się: "jeszcze nikt nie próbował...".
    [....]

    najpierw warto wystosować pismo z żądaniem naliczenia odsetek
    tylko musisz sam wyliczyć kwotę jaka ci się należy

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2002-12-03 16:04:58
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    On Tue, 3 Dec 2002 08:40:21 +0100, "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    wrote:

    >najpierw warto wystosować pismo z żądaniem naliczenia odsetek
    >tylko musisz sam wyliczyć kwotę jaka ci się należy

    No tak, tylko jak obliczyć te odsetki?
    Z należną kwotą to jeszcze pół biedy, 20%.
    Ale jak liczyć odsetki? Ustawowe? Kiedyś słyszałem coś o 30% w skali
    roku, ale czy tak jest nadal i również w stosunku do ZUS-u?
    Domyślam się, że kapitalizacji brak?
    A może niektóre kwoty trzeba zaokrąglić, np. do pełnego złotego?
    Byłbym wdzięczny za wskazówki.

    Pzdr
    O.

  • 7. Data: 2002-12-07 21:56:02
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Olo" <a...@N...poczta.onet.pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > Domyślam się, że kapitalizacji brak?
    > A może niektóre kwoty trzeba zaokrąglić, np. do pełnego złotego?

    odsetki ustawowe wynoszą obecnie 16% w skali roku (od 25 lipca 2002 )
    weź od pracodawcy potwierdzenie przesłania składek - sprawdź czy były
    poprawnie wypełnione formularze - jeśli większość składek przychodziła
    terminowo, a część nie i wszystkie formularze były wypełniane w ten sam
    sposób to przyjmij, że to jest poprawnie - najwyżej ZUS odpowie, że to nie z
    ich winy, a z winy Twojego pracodawcy było nieterminowo- ale wątpię
    o ile pamiętam ZUS ma 30 dni na przesłanie pieniędzy do OFE (ale termin może
    być inny, nie jestem pewny ile mają czasu)
    sprawdź kiedy pieniądze wpłynęły do OFE
    i policz ile dni zwłoki było we wpłatach
    później policz kwota*procent/365*ilość dni
    otrzymasz sumę zaległości

    wyślij żądanie uregulowania zaległości

    myślę, że powinni się do tego jakoś ustosunkować

    zresztą zadzwoń lub napisz też z prośbą o pomoc do swojego OFE - większość
    ma na stronach internetowych gotowe formularze żądania od ZUS uregulowania
    należności i raczej chętnie pomagają w poprawnym wypełnieniu wniosku

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2002-12-08 17:22:00
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    Pismo do ZUSu już zaniosłem osobiście (akurat było po drodze), ale nie
    wyliczałem im osetek. Poczekam na odpowiedź, jeśli wyliczone przez
    nich odsetki będą się mniej więcej zgadzały z moimi oczekiwaniami to
    odpuszczę. W przeciwnym razie poproszę o pisemne przedstawienie ich
    wyliczenia.
    Wolę w ten sposób załatwić sprawę - nie mam żadnej pewności że nie
    popełnię jakiegoś będu w obliczeniach. W końcu to dość długi okres
    czasu, wysokość odsetek mogła się zmienić kilkakrotnie, a ja nie mam
    za bardzo cierpliwości żeby dociekać w jakim okresie ile wynosiły.
    Teraz czekam na odpowiedź z ZUSu, może będzie wszystko OK.

    Dzięki za odzew
    Pozdrawiam
    O.