  • 11. Data: 2010-04-06 19:10:23
    Temat: Re: podanie praktyk allegro w watpliwosc
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010 20:54:47 +0200, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

    >Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości grup
    >
    >Tak samo PP, pkp, czy microsoft z korzystania z ich usług/produktów. Tylko, że
    >trzeba się nakombinować, aby nie korzystać.

    czesc swiadczy uslugi powszechne, wiec cos maja nakazane ustawowo.
    ile masz w okolicy stacji PKP innych operatorow? pewnie malo
    ile masz wokolicy urzedow pocztowych innych niz PP (nota bene za to,
    ze PP jest wszedzie ma monopol na listy)? tez pewnie dosyc malo

    co do monopolu microsoftu to juz nie przesadzaj - sa alternatywy w
    zasiegu reki, tylko trezba sie troche poduczyc (programow microsoftu
    tez trezba sie bylo poduczyc).

    a co do odpowiednikow allegro, to masz ich calkiem sporo w takiej
    samej odleglosci co allegro (2 klikniecia?).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 12. Data: 2010-04-06 19:45:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:gj1nr5pk99am7gb35um9bpn92dsi315ap7@4ax.
    com...
    > co do monopolu microsoftu to juz nie przesadzaj - sa alternatywy w
    > zasiegu reki, tylko trezba sie troche poduczyc (programow microsoftu
    > tez trezba sie bylo poduczyc).

    To pokaż te alternatywy. Szukam laptopa trzymającego co najmniej 4 godz.
    Faworyci to samsung x520 i asus z serii UL50. Gdzie można kupić z linuxem, albo
    bez systemu?

    > a co do odpowiednikow allegro, to masz ich calkiem sporo w takiej
    > samej odleglosci co allegro (2 klikniecia?).

    Tylko, że allegro ma znaczną większość rynku.

  • 13. Data: 2010-04-06 19:46:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:hpg0lb$qim$...@n...task.gda.pl...
    > Ja raczej kupuję na allegro, niż sprzedaję i powiem Ci tak: Je?li mam dwie
    > oferty jedn? z PzA, drug? bez, to zawsze wybieram t? pierwsz?. Zajmuj?c się
    > handlem musisz mieć wliczone w koszty, że czę?ć gotówki jest utopiona w
    > towarze. Czy ten towar leży u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce, chyba
    > dużej różnicy Ci nie robi?
    > No chyba, że ty jeste? jednym z tych sprzedaj?cych co towar załatwiaj? dopiero
    > wtedy gdy kto? go kupi...

    Wysyłasz jak pieniądze pojawią się fizycznie na twoim koncie, czy jak dostaniesz
    e-mail od allegro?

  • 14. Data: 2010-04-06 19:55:28
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Ja raczej kupuję na allegro, niż sprzedaję i powiem Ci tak: Jeśli mam dwie
    > oferty jedną z PzA, drugą bez, to zawsze wybieram tą pierwszą. Zajmując
    > się handlem musisz mieć wliczone w koszty, że część gotówki jest utopiona
    > w towarze. Czy ten towar leży u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce,
    > chyba dużej różnicy Ci nie robi?
    > No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają
    > dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

    Dojdzie jeszcze jeden aspekt do wykorzystania PzA - zabezpieczenie
    kupującego,
    płacisz przez PzA, sprzedający wysyła towar, jeli zareklamujesz że towaru
    nie otrzymałe
    Allegro wstrzyma płatno

  • 15. Data: 2010-04-06 19:55:33
    Od: Robert <r...@a...brak>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "Robert" <r...@a...brak> napisał w wiadomości

    > Ja raczej kupuję na allegro, niż sprzedaję i powiem Ci tak: Jeśli mam dwie
    > oferty jedną z PzA, drugą bez, to zawsze wybieram tą pierwszą.

    Dzięki za odpowiedź. Zdaję sobie sprawę z wygody PzA dla kupujących.
    Rozpatruję sprawę z punktu widzenia sprzedającego i zlikwidowaniu
    opcjonalnego PzA.

    > No chyba, że ty jesteś jednym z tych sprzedających co towar załatwiają
    > dopiero wtedy gdy ktoś go kupi...

    Wydaje mi się, że ta insynuacja jest nie na miejscu.

    Robert

  • 16. Data: 2010-04-06 20:02:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Wysyłasz jak pieniądze pojawią się fizycznie na twoim koncie, czy jak
    > dostaniesz e-mail od allegro?

    Ja kupuję, a nie sprzedaję.
    A co za różnica, gdy wysyłasz towar o wartości kilkuset złotych?
    Rozumując w ten sposób, każdy sklep powinien wydawać towar po tym gdy
    otrzyma pieniądze od akceptanta kart. Nie pasują komuś e-płatności, to
    widocznie do e-handlu się nie nadaje - powinien pietruszkę na rynku
    sprzedawać - tam nikt mu karty do zapłaty dawać nie będzie.

  • 17. Data: 2010-04-06 20:20:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Wydaje mi się, że ta insynuacja jest nie na miejscu.

    Daje tylko do zrozumienia, że sytuacja gdy czas dostępu do fizycznego
    pieniądza jest krytyczny, występuje jedynie wtedy gdy są one potrzebne aby
    kupić towar, który się właśnie sprzedało. :)

  • 18. Data: 2010-04-06 20:32:25
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 6 Apr 2010 21:45:17 +0200, "qwerty" <q...@p...fm>
    wrote:

> [...]
    >Faworyci to samsung x520 i asus z serii UL50. Gdzie można kupić z linuxem, albo

    znaczy sie dla twojej wygody producenci maja robic dokladnie JAK TY
    CHCESZ, a nie jak im pasuje?
    oni szykuja produkt, a ty go kupuejsz lub nie kupujesz - jak zle
    trafia to splajtuja bo nie beda mieli klientow.
    laptopow jest zatrzesienie z windowsem lub bez, ale skoro ty masz
    sprecyzowane wymagania to sorki, ale musisz sie godzic z tym co
    producenci oferuja i z czym im wygodniej biznesowo - nie pasuje cio to
    ich zaskarz.

    nota bene OIDP mozna kupic komp z windowsem a pozniej dostac zwrot za
    tego windowsa - ale tezebaby poczytac szczegolowe warunki zwrotow.

    >Tylko, że allegro ma znaczną większość rynku.

    a zeby byc liderem i miec wiekszosc zmusil ludzi grozbami rozstrzelan?
    czy po prostu robil to co uwazal za sluszne i pasowalol to wiekszosci
    jego klientow?
    jakiej niedozwolonej metody uzyl, zeby miec wiekszosc rynku?
    najlepiej podaj ja od razu z arktykulem jakiegos kodeksu, ktore
    allegro lamie, w koncu jestesmy na grupie prawnej.

    na razie argumentacja jest taka - "to zle allegro jest zle, bo ma
    wiekszosc rynku".
    to przestancie korzystac i przeniescie sie na inne platformy, wtedy
    albo allegro upadnie gdy zrobi tak wiekszosc albo po prostu sie okaze,
    ze wiekszosci to pasuje i jest OK.

    a ja chce miec na wlasne potrzeby limuzyne i ochrone BOR - gdzie moge
    zaskarzyc panstwo polskie, z emi tego nie daje - w koncu mamy rownosc
    obywateli, wiec skoro ma to prezydent to dlaczego nie ja?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 19. Data: 2010-04-07 08:56:23
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 6 Kwi, 21:55, "Zygmunt" <z...@o...eu> wrote:

> [...]
    > kupującego,
    > płacisz przez PzA, sprzedający wysyła towar, jeli zareklamujesz że towaru

    Bzdura.
    Ja wysyłam towar dopiero jak przeleję pieniądze na moje konto.

  • 20. Data: 2010-04-07 12:26:13
    Od: Bastek <b...@S...interia.pl>

    W dniu 2010-04-06 21:05, Marcin Wasilewski pisze:
    > U?ytkownik "Robert"<r...@a...brak> napisa? w wiadomo?ci

    > Ja raczej kupuj? na allegro, ni? sprzedaj? i powiem Ci tak: Je?li mam dwie
    > oferty jedn? z PzA, drug? bez, to zawsze wybieram t? pierwsz?. Zajmuj?c si?
    > handlem musisz mie? wliczone w koszty, ?e cz?? got?wki jest utopiona w
    > towarze. Czy ten towar le?y u Ciebie, czy jedzie do klienta w paczce, chyba
    > du?ej r?nicy Ci nie robi?
    > No chyba, ?e ty jeste? jednym z tych sprzedaj?cych co towar za?atwiaj?
    > dopiero wtedy gdy kto? go kupi...

    Ja tylko raz zaplacilem przez PzA. Mam karte lojalnosciowa payback i
    niestety, ale placac za towar PzA, zgdodnie z regulaminem nie sa
    naliczane punkty za zakup. W sumie moze tez dlatego wprowadzili te zmiany.

    Pozdr.
    Bastek