  • 1. Data: 2005-05-20 15:07:42
    Temat: poczta zgubiła paczke
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    prowadze sklep interenetowy, klient kupil towar, na stornie byl opis
    moziwych form wysylek ( w tym rowniez wysylka ubezpieczona) zaplacil za
    normalny list polecony priorytetowy, ja go wyslalem poczta polska
    lista zaginal, poczta wyplaci zapewne 50 krotnosc czyli ok 115 zl wartosc
    paczki jest wyzsza, klient dostanie 115 zl, wiec bedzie stratny, czy sa
    przepisy regulujace takie sytuacje? czy klient ma prawo zadzac od mnie
    pokrycia roznicy? winna jest ewidentnie poczta, klient wybral zwykla
    przesylke, czy moge czuc sie prawnie bezpieczny?

  • 2. Data: 2005-05-20 15:21:54
    Temat: Re: poczta zgubiła paczke
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Fickman wrote:

> [...]
    > pokrycia roznicy? winna jest ewidentnie poczta, klient wybral zwykla
    > przesylke, czy moge czuc sie prawnie bezpieczny?

    W KC jest zapis mówiący, że z chwilą nadania paczki, towar uznaje się za
    wydany przez sprzedawcę.

  • 3. Data: 2005-05-20 15:30:06
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > W KC jest zapis mówiący, że z chwilą nadania paczki, towar uznaje się za
    > wydany przez sprzedawcę.

    wielkie dzieki, czy moglbys mi w przybizeniu podac gdzie moge znalezc
    dokladny paragraf KC tego dotczacy?

  • 4. Data: 2005-05-20 16:23:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Fickman wrote:

    > wielkie dzieki, czy moglbys mi w przybizeniu podac gdzie moge znalezc
    > dokladny paragraf KC tego dotczacy?

    Art. 544 KC oraz Ar.t 548 KC

    544 mówi, że towar uznaje się za wydany w chwili powierzenia go
    przewoźnikowi w celu dostarczenia.

    W prawdzie mówi jeszcze, że klient ma obowiązek zapłacić dopiero po
    otrzymaniu i 'obmacaniu' towaru, to jednak 548 mówi, że z chwilą wydania
    towaru (patrz wyżej) wszelkie korzyści oraz ewentualne ryzyko
    przypadkowej utraty przechodzą na kupującego.

  • 5. Data: 2005-05-20 16:34:07
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    bardzo Ci dziekuje

  • 6. Data: 2005-05-20 16:40:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Art. 544 KC oraz Ar.t 548 KC
    >
    > 544 mówi, że towar uznaje się za wydany w chwili powierzenia go
    > przewoźnikowi w celu dostarczenia.

    tyle że miejscem spełnienia świadczenia w relacji sklep wysyłkowy -
    konsument będzie raczej miejsce zamieszkania konsumenta
    więc art.544 nie będzie miał zastosowania

    KG

  • 7. Data: 2005-05-21 10:23:01
    Od: "Adam" <a...@p...bg.pl>

    Użytkownik "Fickman" <f...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pokrycia roznicy? winna jest ewidentnie poczta, klient wybral zwykla
    > przesylke, czy moge czuc sie prawnie bezpieczny?

    Naszczescie dla klienta, powinien dostac zwrot calosci kwoty.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=19

  • 8. Data: 2005-05-21 14:21:32
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 21 May 2005 12:23:01 +0200, Adam napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Naszczescie dla klienta, powinien dostac zwrot calosci kwoty.
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=19

    Z tego wynika jeden wniosek: sklep wysyłkowy musi wysyłać paczki
    ubezpieczone, a konkretniej - powinien odmówić wysłania "tańszą" formą. We
    własnym interesie...

    Swoją drogą: ile takie ubezpieczenie paczki kosztuje?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004