  • 1. Data: 2005-05-20 15:01:26
    Temat: jak zrobić aby najemca stał się płatnikeim pod. od nieruchomości ?
    Od: l...@v...pl

    Jak zrobić aby najemca nieruchomości stał się płatnikiem podatku od
    nieruchomości, a nie ja właściciel ?

  • 2. Data: 2005-05-20 15:24:30
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    To jest ciężka sprawa, jeżeli płacisz bezpośrednio (bo czasem może płacić np.
    wspólnota) generalnie możesz tę formułę
    ująć w umowie najmu (wtedy prawdopodobnie najemca będzie mógł wrzucać w koszty), a
    jak nie zapłaci w terminie to ciągać
    najemcę cywilnie...
    Tak czy inaczej prawdopodobnie potraktowane to zostanie jako Twój przychód z punktu
    widzenia podatku dochodowego.
    JaC

  • 3. Data: 2005-05-21 06:23:07
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > najemcę cywilnie...
    > Tak czy inaczej prawdopodobnie potraktowane to zostanie jako Twój przychód z

    Rozwinę wątek o następne informacje:

    A - właściciel czyli ja ma nieruchomość z budynkami, część tych budynków
    wynajmuje B, płaci mi czynsz tyt. najmu, rozliczam się z tego wszystko jest
    tak jak być powinno.

    B - jednak prosi o to aby stał się płatnikiem pod. od zajmowanych tylko
    nieruchomości (czyli od części moich nieruchomości) albowiem twierdzi, że
    zostanie zwolniony od tego z racji faktu prowadzonej działalności, nie ukrywam
    że to dla mnei bardoz korzystna sytuacja.

    Z ust. o opł.lok. wyczytałem i płatnikami są:
    - włąściciele A
    - posiadacze samoistni B
    - użytkownicy wieczyści - odpada umnie
    - posiadacze (każdy samoistny zalezny) nieruchomości należących do SP itd.

    Jakie ruchy zatem wykonać aby B stał się posiadaczem samoistnym ?
    Ewentualnie czy w UM można poprostu zgłosić że B jest posiadaczem i co wtedy
    jest sprawdzane ?

  • 4. Data: 2005-05-21 10:36:36
    Od: "Marek" <m...@h...pl>

    > Jakie ruchy zatem wykonać aby B stał się posiadaczem samoistnym ?
    Pan B nie jest posiadaczem samoistnym
    wiec jesli chcesz, aby on byl samoistnym to musisz mu sprzedac nieruchomość
    ktoa od Ciebie wynajmuje